Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det er et lite hull i baklampa på konas volvo. Ny lampe er grisedyrt, og finnes bare originalt. Jeg prøver å finne en brukt, men den skal på EU snart, og det er litt forsmedelig å kjøpe en ny til blodpris.

Hullet er i lampa, men ikke "over" noen av lysene såvidt jeg har greid å se.

Er det mangel hvis glasset er gått i stykker i det heletatt, eller er det først mangel hvis det går utover noen av lysene?

Posted

jeg hadde et lite hull i baklampa på en bil jeg viste på pkk for noen år siden, fikk da beskjed om at så lenge det ikke "ødela" lysstyrke/farge og lampa var tett var det ingen mangel, så fikk beskjed om å legge i litt silikon som tåler temp ute (loctite 595 f.eks -50 til +250grader)

Posted

jeg hadde et lite hull i baklampa på en bil jeg viste på pkk for noen år siden, fikk da beskjed om at så lenge det ikke "ødela" lysstyrke/farge og lampa var tett var det ingen mangel, så fikk beskjed om å legge i litt silikon som tåler temp ute (loctite 595 f.eks -50 til +250grader)

Den kan nok vanskelig sies å være tett, men da bør det være OK å bare tape over litt så lenge?

Posted

Har du prøvd Sverige? Det er da flusst med Volvo der:  bildelsbasen.se

Nei, men det kommer. Orker bare ikke stresse med det... Volvoen har vært brukt 2 ganger i år.

Posted

Hei.. Fant ikke pkk boka nå, men så lenge baklyset ikke viser en annen farge en det skal vere og ikke er noe som stikker ut som da er til fare for noen, speller det ingen rolle.

Nå er det ingen krav til styrke, men skal jo selvfølgelig ikke ha 21w i baklys og 5w i tåkelysa bak.. hehe..

Så skal holde med en løsning som silikon osv. bare det ikke går utover lyset synelighet...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...