Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jobber i Tyskland for tiden og tenkte jeg skulle kjøpe noen deler til min gamle mercedes 300E 90 mod. Har jo det de "alltid" skal ha hjemme for å være sikre, nemlig chassinummeret WDB....  Men her skal de ha schlussel nummer? Står i de tyske vognkortene, men hvordan kan jeg finne mitt nr?

Posted

Jeg har vært flere steder som ikke selger org. deler og de finner frem, men mener at for å være helt sikre må de ha schlussel nummer.

Posted

Jeg har vært flere steder som ikke selger org. deler og de finner frem, men mener at for å være helt sikre må de ha schlussel nummer.

Er det andre enn merkeforhandler som har lov til å selge nøkkel på chassinr., da? Her er det dritstrengt. Da jeg kjøpte, skulle de ha kopi av leg, vognkort osv.

Posted

Schlüsselnummer er ikke nøkkelnummer i ordets vanlige forstand.

Schlüsselnummer er et ID-nummer for bilmerke/modell. Om jeg får reg. nummeret på bilen kan jeg finne hva som er Schlüsselnummer for din modell.. :)

Posted

Jeg trenger et nytt glass til den ene frontlykten og skjønner at det er 2 valg, Bosch eller Hella. Går det an utifra WDB.. nummer eller sclüssel nummer å finne ut hvilket fabrikat jeg har?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...