Jump to content

15 liter igjen på tanken, men det kommer ikke frem til motoren..

Recommended Posts

Posted

I dag fusket bilen når jeg stopper for å fylle bensin, ristet kraftig slik den gjør rett før den går tom for bensin. Jeg fylte full tank og det var 50 liter som gikk på. Dvs at det var ca 15 liter på tanken fra før av siden det er 65 liters tank på bilen. Med full tank ristet bilen noen sekunder før den igjen gikk som normalt. Dette har skjedd de siste gangene jeg har lite bensin på tanken, sommer som vinter.

Noen ide om hva som er årsaken? Kan problemet jeg beskriver i denne tråden og problemet i denne tråden ha noe med hverandre å gjøre? http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=31946.msg216053#msg216053

Hva gjør bensintrykkregulatoren? Kan denne være årsaken? Bensinpumpene fungerer fint høres det ut som.

Posted

Tankmåleren viste at det var ca 10-15 liter igjen. Mellom siste og nest siste strek. Reservelampa begynner jo å lyse først når måleren når siste streken. Ser ingen antydning til at tanken er bulkete eller at den har blitt dratt sammen av vacum. Skal bytte tank om ikke så lenge så får gå over lufting og alt sammen da.

Takk for svar :-)

Posted

Når jeg holdt på med restaureringen av G'n, så fortalte en bekjent av meg og G-wagen's, at det ikke holdt bare med etpar liter på tanken når man skulle få fyring etter montering. Av en eller annen grunn så må man ha på godt med bensin sa han. Dette stemte....

Senere, når bilen ble parkert for en lang periode sist, så var det veeeeeldig lite bensin på tanken. Mange mndr senere ville bilen ikke starte. Da gjorde jeg som han sa, fyllte godt på med bensin og bilen startet tvert.

Kompisen min mener at bensinpumpa liker å ha litt 'å ta tak i'......

Kanskje litt av det samme du plages med?

Posted

Ja det kan jo være det. Hører at bensinpumpene bråker mye mer når det er lite bensin på tanken, så det du sier høres veldig logisk ut iallefall.

Er ikke det at det er noe stort problem, men jeg liker at ting er i orden  8)

Posted

Det er jo annerledes tanker på biler med innsprøytning, for at pumpa ikke skal gå tørr, vet ikke hvordan dette er løst på MB, men de jeg kjenner til har ett slags oppsamling/skvalpekammer enten innebygd i tanken eller i intern pumpehus.

• 3 weeks later...
Guest Kenneth_H
Posted

De nevnte 15 siste litrene er muligens vann???

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...