Arne Solhaug Posted January 30, 2010 Posted January 30, 2010 Er det noen som har erfaringer med disse type lyspærer? http://www.dioder.no/catalog/index.php?cPath=242_104_347_350 Mvh Arne
Guest Tore Posted February 1, 2010 Posted February 1, 2010 De lyser blått ihvertfall, men ikke så alt for mye, akkurat nok, syns no jeg. Men om du skal ha pærer for bra lys, så går du heller for Philips xtreme power, suverene pærer
Jostein N Posted February 1, 2010 Posted February 1, 2010 Eller evt gå for Nightbreaker, de ser man en klar tydelig forbedring med lysa etter montering, torshov bilrekvisita selger de på tilbud nå..
SigurdB Posted February 1, 2010 Posted February 1, 2010 Har hatt slike lys på 230'n, men i 4300k utgave. Latterlig dårlig lys, så ikke noe som helst selv på snø lagt vei. Nesten ingen forskjell på nær og fjern lys. Men de så bra ut da Har god erfaring med osram nigthbreaker og Philips extreme sine. jeg kjøpte philips pærene her:www.powerbulbs.co.uk , bruk kupong kode: ZXRCX111 så får du 10% rabatt.
kjetil Posted February 2, 2010 Posted February 2, 2010 kanskje er det bare meg, men har aldri byttet så mange pærer som nå etter at jeg begynte å bruke nightbreakerpærene. har byttet 2 pærer på 124en og 3 på varebiln i vinter. noen som har erfaring, kanskje philips pærene er bedre??
Guest 1042 Posted February 2, 2010 Posted February 2, 2010 spørs om du ikke har topper i ladespenning eller noe. kjørt med nightbreaker siden de kom på markedet og bytter ca 1 gang i året
kjetil Posted February 2, 2010 Posted February 2, 2010 spørs om du ikke har topper i ladespenning eller noe. kjørt med nightbreaker siden de kom på markedet og bytter ca 1 gang i året flere som sier at på jobbbilen (07 peugeot expert) at man bør slå ned til parklys ved start pga. høy spenning når laddinga starter. merca har jeg ikke kjørelys på.. har ikke målt spenningen på noen av de...... men det er vesentlig bedre lys i de enn i forhold til std. pærer
Sven Håkon Posted February 2, 2010 Posted February 2, 2010 På Mercedes går ikke de automatiske kjørelysene på før dynamoen har begynt å lade, ergo er ikke spenningsforskjeller ved start noe problem.
FrodeS Posted February 2, 2010 Posted February 2, 2010 spørs om du ikke har topper i ladespenning eller noe. kjørt med nightbreaker siden de kom på markedet og bytter ca 1 gang i året flere som sier at på jobbbilen (07 peugeot expert) at man bør slå ned til parklys ved start pga. høy spenning når laddinga starter. merca har jeg ikke kjørelys på.. har ikke målt spenningen på noen av de...... men det er vesentlig bedre lys i de enn i forhold til std. pærer Høyere spenning = kortere levetid. Sånne "superpærer" har også kortere levetid, så har du høy spenning, og bruker nightbreaker, philips extreme eller liknende, så ryker de fortere.
Einar Posted February 2, 2010 Posted February 2, 2010 Sånne "20% ekstra lys"-pærer og lignende er beregnet på litt lavere spenning, så de gir likebra lys med lavere driftspenning, dette gir jo enda bedre lys med normal driftsspenning, men kortere levetid.
T-boy Posted February 2, 2010 Posted February 2, 2010 Jeg brukte Nightbreaker i fjor vinter og de varte omtrent 3 mnd. Ikke så merkbart bedre lys heller.
TEH Posted February 2, 2010 Posted February 2, 2010 Skal man ha pærer som varer så er det f.eks. osram sine ultralife pærer som gjelder. Gir noe dårligere lys enn ei standardpære, men har tre års garanti. Bare pass på å ta godt vare på kvitteringen Ellers så er det helt rett som det sies her at nightbreakerpærene har kortere levetid. Det står også på esken.
Chriss Benz Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Er det noen som har erfaringer med disse type lyspærer? http://www.dioder.no/catalog/index.php?cPath=242_104_347_350 Mvh Arne Jeg satt på de GP Thunder pærene som var på 3500K forrige uke. I går knuste den ene pæren, det var altså bare sokkelen igjen som kom ut når jeg tok ut pæren. Aner ikke om de på 8500K er bedre sånn sett. Men hvertfall en erfaring å ta med seg videre at de gikk/knuste fort. Ellers bra service fra dioder.no
RoarB Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 bygg om til xenon kit folkens, halogen er ut...
SigurdB Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 bygg om til xenon kit folkens, halogen er ut... Funker dårlig på 124 desverre.
Einar Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Funker ikke så halvgalt i hovedlysene, men helt ræva i tåkelysa på W124, men det er ikke så dårlig lys på en w124 som alt er i orden. Har du ikke fått med deg at det er de kule som bruker Halogenpærer, er jo så få av oss igjen atte...
RoarB Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 bygg om til xenon kit folkens, halogen er ut... Funker dårlig på 124 desverre. pfff set på et skikkelig h4, Bi xennon kit...
Thor-Egil Andersen Posted February 5, 2010 Posted February 5, 2010 Har det jeg, og funker som bare det...
kjetil Posted February 5, 2010 Posted February 5, 2010 har brukbart lys med nightbreaker, men vurderer å montere exenon i fjernlysene (E500 lykter)
Chriss Benz Posted February 5, 2010 Posted February 5, 2010 Hva er folk mest ute etter? Utseende eller effekt?
SigurdB Posted February 5, 2010 Posted February 5, 2010 Enig med deg der tommern. Nye glass og en vask av reflektorene hjelper veldig mye. Lyset på 124 blir veldig bra når alt er på trekk.
Arne Solhaug Posted February 5, 2010 Author Posted February 5, 2010 Da får jeg prøve philips da kansje, har lest litt om den GP thunder nå og det er nok ikke noe særlig som dere også skriver her. Takker for mange gode tips
Einar Posted February 5, 2010 Posted February 5, 2010 Har tatt shine på lyktene mine jeg, og det hjalp godt. Prøvd meg med xenon også, i tåkelysa funka det bare ikke, blenda uansett, i hovedlysa funka det ganske så greit, men fikk ett mørkt felt foran bilen jeg ikke likte med fjernlys. Og jeg har bra nok lys med halogen...
repvik Posted February 5, 2010 Posted February 5, 2010 Er det noen av dere som har lagt merke til hvordan sola klarer å ødelegge ting? Gummi tørker ut og blir tørr, tekstiler falmer, plast falmer, osv Det mest skadelige i sollyset er UV-stråler. UV-stråler vil man også få fra en lyspære. På samme måte som med sola, vil disse UV-strålene falme ting over tid. Her kommer vi til sakens kjerne, de gode lyspærene har UV-filter i glasset. Det er mange av de billige pærene som faktisk ikke har UV-filter i glasset! Det er noe man bør tenke på når man kjøper billigræl. Endel av pærene kan faktisk falme og ødelegge lyktene over tid Hvis det er f.eks plastkomponenter i lyktene dine, ta en tur og se på de hagemøblene i plast som har stått ute en sommer, før du kjøper billigræl! Dette tok fullstendig knekken på mine klarplastlykter. Plasten var melkehvit etter noen måneder...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now