Tore Robert Klerud Posted January 28, 2010 Posted January 28, 2010 Har akkurat kjøpt en s124 som har grønne skilter, men som er moden for omregistrering. I følge DRS var bilen født med ekstra baksete, så jeg regner med at det dukker opp i gulvet når jeg eventuelt kommer så langt at jeg monterer ut den heldekkende platen som er lagt over varerom-gulvet. Spørsmål til dere som har vært gjennom dette: Ligger det inne i de tekniske dataene på bilen, slik at den automatisk vil bli registrert om til 7-seter, eller må jeg selv passe på å peke på ekstrasetet og sørge for en eller annen form for dokumentasjon (eks. DRS) på at bilen er født som 7-seter for at Biltilsynet skal føre det inn i vognkortet, og ikke avspise meg med 5 seter? MVH Tore
Olav Posted January 28, 2010 Posted January 28, 2010 Du må vel uansett vise bilen etter ombygging, og da skulle jeg tro det gikk greit hvis biltilsynsmannen kan å telle så langt.
Tore Robert Klerud Posted January 28, 2010 Author Posted January 28, 2010 Du må vel uansett vise bilen etter ombygging, og da skulle jeg tro det gikk greit hvis biltilsynsmannen kan å telle så langt. I en perfekt verden, ja. Men vi har jo lært oss gjennom et langt liv at alt ikke er så enkelt som man kan tro... MVH Tore
FrodeS Posted January 28, 2010 Posted January 28, 2010 Du må vel uansett vise bilen etter ombygging, og da skulle jeg tro det gikk greit hvis biltilsynsmannen kan å telle så langt. I en perfekt verden, ja. Men vi har jo lært oss gjennom et langt liv at alt ikke er så enkelt som man kan tro... MVH Tore Du må ha dokumentasjon fra BOS. Hvis du er heldig og får det, kan det være du er heldig og får 7-seter registrert. Jeg har vært gjennom dette noen runder. BOS hevder at biler originalt levert som 7-seter har fått noe ekstra forsterkinger i hekken for å tåle en smell, så de nekter å skrive papirer på biler som ikke har det originalt. I tillegg er det noe med at setene skal være godkjent etter en viss norm, og den normen kom først lenge etter at 124 var gått ut av produksjon. Det jeg har fått bekreftet, og har skriftlig, er at setet oppfyller kravene i forskriftene og at de lovlig kan brukes som barneseter selv om det bare står 5 seter i vognkortet. Forsikringen sier også at det er greit.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now