Guest 1042 Posted January 28, 2010 Posted January 28, 2010 virusprogrammer i alle bauer og kanter, én ukes tid til oppstart, fysisk ubehag ved bruk av PC osv osv... Kjører for 5 året uten virusprogram. På PC. Har noe med hvilke linker man trykker på og hva slags vedlegg man åpner. Må minne Dere på hvilken maskin som først ble knekket av hackere i konkurranse 2 år på rad.. Men det er jo ikke noe minus at det skrives pent lite virus til mac da. Anyway, jeg må si at jeg er ganske imponert over at du har klart 5 år uten viruskiller på en PC. Det tror jeg ikke at jeg har hørt om før. Kanskje hele denne tråden kunne konkludert med at love makes blind? Spørs hvem du mener som er blind da. Tror at etterhvert som eplet får større markedsandeler vil produksjon av mark og virus til disse også øke.. Mener jeg leste en statistikk som sa at det har økt merkbart med virus til Mac de siste årene. 5 år uten viruskiller er ingen problem det.. Du må slutte å trykke på den suspekte linken på de sidene du frekventerer.
Guest 1042 Posted January 28, 2010 Posted January 28, 2010 Så såvidt inn på apple.no nå. Liker designet og løsningen på chassiet på de bærbare, fornuftig løsning med magnet istedenfor plugg på laderen, og nye museplata som ikke har knappe og rullefelt.. Ser på tekniske specs at det er omtrent samme innmat som ordinære bærbare. Men prisen er som andre har sagt betraktelig høyere enn for en maskin med samme specs fra en annen leverandør. Kan godt skjønne hvorfor noen ønsker å betale litt mer for ett bærbart eple når man ser på løsning på chassi og andre detaljer. Mener å ha hørt at man kan kjøre de nye Mac-OS på nyere Intel baserte PC'er også?
Alexander Posted January 28, 2010 Posted January 28, 2010 Det er ikke helt rett fram, men det er fullt mulig med rett hardware og en hack. Det heter forøvrig OS X Nyeste versjon er 10.6 Snow Leopard
Guest 1042 Posted January 28, 2010 Posted January 28, 2010 Det er ikke helt rett fram, men det er fullt mulig med rett hardware og en hack. Det heter forøvrig OS X Nyeste versjon er 10.6 Snow Leopard Det vil si intel duo-core og nvidia skjermkort av riktige typen?
Sven Håkon Posted January 30, 2010 Posted January 30, 2010 Grovt sett. Søk på hackintosh. Jeg ble så interessert i dette, at jeg faktisk googlet litt rundt emnet. Som nevnt i den opprinnelige tråden så kjøpte jeg en ASUS EEE 10008HA til kjæresten min til jul. Denne har Windows XP, og jeg søkte bevisst etter en modell med XP fordi jeg ønsket at hun skulle ha en stabil maskin (Microsofts programmer er sjelden mer stabile enn når de er på vei til å fases ut), samt at jeg ønsket et OS som ikke stjal for mye ressurser. En Netbook i denne prisklassen har begrenset kapasitet, så da er det best å satse på det trygge. Jeg kunne likevel ønske meg OS/X på den, men må antakelig gi opp den muligheten siden det langt fra er en enkel prosedyre. Jeg fant denne siden med steg-for-steg instruksjoner, men rådene helt til slutt sier vel det jeg allerede visste fra før; "If you really want the Mac experience, then buy a Mac.." Forhåpentligvis vil Mac komme med et OS som passer PCer etterhvert
Guest 1042 Posted January 30, 2010 Posted January 30, 2010 Grovt sett. Søk på hackintosh. Jeg ble så interessert i dette, at jeg faktisk googlet litt rundt emnet. Som nevnt i den opprinnelige tråden så kjøpte jeg en ASUS EEE 10008HA til kjæresten min til jul. Denne har Windows XP, og jeg søkte bevisst etter en modell med XP fordi jeg ønsket at hun skulle ha en stabil maskin (Microsofts programmer er sjelden mer stabile enn når de er på vei til å fases ut), samt at jeg ønsket et OS som ikke stjal for mye ressurser. En Netbook i denne prisklassen har begrenset kapasitet, så da er det best å satse på det trygge. Jeg kunne likevel ønske meg OS/X på den, men må antakelig gi opp den muligheten siden det langt fra er en enkel prosedyre. Jeg fant denne siden med steg-for-steg instruksjoner, men rådene helt til slutt sier vel det jeg allerede visste fra før; "If you really want the Mac experience, then buy a Mac.." Forhåpentligvis vil Mac komme med et OS som passer PCer etterhvert http://gadgets.boingboing.net/2008/12/17/osx-netbook-compatib.html Ser Asus EEE1008HA står på listen over kompatible systemer. Unntaket er visst wifi og ethernet. Så da utgår det likevel..
Sven Håkon Posted January 30, 2010 Posted January 30, 2010 http://gadgets.boingboing.net/2008/12/17/osx-netbook-compatib.html Ser Asus EEE1008HA står på listen over kompatible systemer. Unntaket er visst wifi og ethernet. Så da utgår det likevel.. Ethernet skulle vi nok alltids klart oss uten, men wifi (og bluetooth) er viktig
Alexander Posted January 31, 2010 Posted January 31, 2010 Det er som jeg prøvde å si med Hackintosh. Du må ha rett hardware...
TEH Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Har hatt Mac'n min i drøyt et døgn, og er helt bergtatt av denn maskinen. Alt går som en drøm, uten feilslag av noe slag. Sliter litt med å venne meg til nytt tastatur, bl.a så finner jeg ikke "home" og "end" knappene Men dette er ting som jeg vanligvis venner meg fort til. Har før iPhonen min switcha mellom Nokia og SE et utall ganger, og etter en uke så sitter det
Sven Håkon Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Prøv å holde inne CMD eller ALT mens du trykker på piltastene
TEH Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Prøv å holde inne CMD eller ALT mens du trykker på piltastene Weeee Takker så meget, hehe...
Guest 1042 Posted February 5, 2010 Posted February 5, 2010 Hvordan er det å bruke en Mac til å dele multimediainnhold med f.eks xbox360 eller Sony KDL40W5000 som er koblet opp i samme nettverk? Sånn som jeg har satt opp systemet idag så har jeg en 500GB NDAS disk med diverse mediainnhold (blant annet rippet de fleste cd'er inn på, samt alle bilder) Pr. idag trenger jeg bare å slå på lap-topen eller stasjonære og da har jeg full tilgang til musikk, filmer og bilder gjennom xboxen eller TV'en via nettverket i huset. Regner med linken med TV ikke er noe problem, værre blir det vel med xboxen, da pc deler/xbox henter via Windows Mediaplayer og ikke via "delte mapper"
Alexander Posted February 6, 2010 Posted February 6, 2010 Finnes en del software som kan dele innholdet både til PS3 og til xbox360. F.eks. Connect360 og Medialink er til hhv 360 og PS3.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now