Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har handlet ny bil idag. :D

CustomName010reg.jpg

Denne gangen ble det en 2004 model MERCEDES-BENZ E200 Kompressor Avantgarde. Hadde egentlig planer om å kjøpe meg leilighet, men da det ble litt i overkant dyrt, så ble valget ny bil (bil må man jo ha, "kremt"), men nok om det... :lol:

Litt info:

Bilen er solgt ny i Bergen og har hatt to eiere. Siste eier var en eldre mann som hadde den i 2år og han byttet den nylig inn i en Mercedes w204 C-klasse. Min bil er registert i juli 2003, men er en 2004 modell. Serviceheftet er fulgt til punkt og prikke hos BOS, men siste service (95000km) ble tatt hos Volvo-forhandleren som jeg kjøpte den av. Bilen føles veldig fast og fin å kjøre, og draget i motoren er fantastisk, når man tenker på at det bare er en "halv" motor nedi der. :lol: Man kan vel si at det er MYE utstyr på disse orginalt, og itillegg har den Panorama soltak, nedleggbare bakseter, koppholder og avtagbart hengerfeste.

2004 model MERCEDES-BENZ E200 Kompressor Avantgarde!

Dealer Norway (555)  

Interior fabric+leather "St. Tropez" sierra grey "Avantgarde" (738)

197 obsidian black metallic (с 1978)

Options

M18 engine pre-heater

05N Unknown code

053 aej. 02/2 (с 22.09.1997)

249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)

260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)

280 steering wheel (400 mm dia.) and gearshift lever in leather trim; on W202 390 mm dia. (с 01.05.1984)

287 ski inboard loading facility

through-loading feature (с 01.10.1990)

309 cupholder (с 01.06.1995)

413 Unknown code

423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)

524 paintcoat preservation (с 01.01.1964)

543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)

600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)

614 lamp unit, asymmetrical, l.h. traffic, with amber lenses

668

673 high-capacity battery (с 01.01.1964)

803 Change of year of model, last figure shows new model year

819 CD changer - alpine - in trunk (с 31.07.1992)

873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)

910 14V/65A alternator

alternator with increased capacity (с 01.11.1990)

954 equipment package for avantgarde vehicles (с 01.06.1993)

rotating emergeny flasher, front (red light)

984 elimination of ownership certificate but with coc papers (с 01.06.1993)

730A Unknown code

200B Unknown code

220B Unknown code

230B Unknown code

250B Unknown code

5XXL Unknown code

555L Unknown code

• Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Gratulerer så mye med grombil, Jøran! :D Fargen, Avantgarde og panoramatak høres ut som en meeeget bra kombinasjn  8)

Hvilke planer har du for denne bilen? Skal du foreta noen oppgraderinger (store felger, senk, solfilm, etc.), eller skal denne forbi mer original?

Posted

Hjertelig takk folkens! kjenner reisefeberen begynner å melde seg allerde. :)

Nydelig eksemplar!! (Men var fæl den posen i baksetet da... :lol:)

Så fort jeg får bilen hjem så skal den posen, med dens innhold, UT av bilen! :lol:

Har sett og tenkt litt på oppgraderinger ikveld (mest for å lindre reisefeberen, såklart) og jeg troor kansje jeg må inverstere i comand og 18-19" felger med 8,5" foran og 9,5" bak, til sommeren. Vil jo helst ha orginale Mercedesfelger, da jeg syns Mercedes har kommet med mange fine felger i det siste.

Når det gjelder Comand, så ser jeg på finn.no at Hauk selger brukte for 10200,- Den prisen er jo ikke verre enn Pioneer sin største 2din spiller. Problemet er jo at Comanden (regner jeg med) er litt mindre oppdatert enn Pioneer sitt siste skrik? På en annen side sett så står Comanden mere i stil med interiøret i bilen enn Pioneer spilleren... Med andre ord, har jeg et lite problem, for jeg er veldig glad i utseende på Mercedes sine orginale spillere. Pioneer sin spiller, kan man jo like gjerne finne i en vw golf... :?

hmm....

Jøran

Posted

Fikk omsider kjerra hjem. :D Ble en lang reise både nedover og oppover, men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. :) For å gjøre en lang historie kort. Turen gikk fra Mo i Rana- Trondheim -Oslo- Drammen- Kongsberg-Henta bil i Notodden- Kongsberg igjen- Hønefoss- Gjøvik- Lillehammer- Dombås- Ålesund- Dombås- Trondheim og tilslutt hjemme ved Mo i Rana. Bare w211en fikk kjørt ca. 160mil før vi endelig var hjemme. :)

Grunnen til vi måtte innom Ålesund, var at en kompis av meg hadde funnet seg en Golf der, som han skulle hente "med det samme vi var på farten". :lol:

160mil med W211en var ikke noe problem. Tenkte over det noen ganger mens jeg kjørte oppover, at det er kun èn bil, jeg har kjørt som er bedre enn denne og det er w221 S400 Hybrid... Rett og slett en fatastisk kjøremaskin 211! Ble aldri sliten i kroppen, kun i øynene.

Nok snakk! Her kommer noen bilder fra turen.

Merca og Golfen i Ålesund.

DSCF5559reg.jpg

Bilde fra styrhuset med verdens mest geniale koppholder. 8)

DSCF5561.jpg

Hadde et nydelig vær nesten hele turen. Her er et bilde påvei fra Ålesund.

DSCF5563.jpg

Posted

Her ser dere hva en Mercedes minimum SKAL bruke på mila! :lol:

DSCF5565.jpg

Fint innhold i sidespeilene over Dovrefjell. :)

DSCF5570.jpg

Mer bilder og info. kommer med godværet.

Jøran

Posted

Turen gikk fra Mo i Rana- Trondheim -Oslo- Drammen- Kongsvinger-Henta bil i Notodden- Kongsvinger igjen- Hønefoss- Gjøvik- Lillehammer- Dombås- Ålesund- Dombås- Trondheim og tilslutt hjemme ved Mo i Rana.

Kongsvinger??  :shock: Litt av en runde! Sikker på at det ikke var Kongsberg du var innom da?  :lol:

Fin bil forresten!  :)

Posted

Turen gikk fra Mo i Rana- Trondheim -Oslo- Drammen- Kongsvinger-Henta bil i Notodden- Kongsvinger igjen- Hønefoss- Gjøvik- Lillehammer- Dombås- Ålesund- Dombås- Trondheim og tilslutt hjemme ved Mo i Rana.

Kongsvinger??  :shock: Litt av en runde! Sikker på at det ikke var Kongsberg du var innom da?  :lol:

Fin bil forresten!  :)

Takker for det.

:lol: Selvfølgelig var det Kongsberg ja (gikk litt fort i svingene)...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...