Guest Gasman Posted January 27, 2010 Posted January 27, 2010 har sjekka opp litt ang hengerfeste på denne bilen,avtagbart sådan. Min lokale Mercedesforhandler skulle jo ha en del lapper for dette. Snakka deretter med auto trio, der var jo både betjening og priser litt hyggeligere. Men såg på tilbudet fra mercedes, de skulle jo ha rundt 8000,- for å skifte til en større vifte til radiator...!? Spørsmålet mitt er som følger : er det noen som har erfaring med uoriginale hengerfester fra auto trio? MÅ viften byttes? Skulle gjerne hatt stivere fjører bak, bilen er fabrikksenka fra før. Tips?
RoarB Posted January 27, 2010 Posted January 27, 2010 grunnen til at vifta økes fra 400watt til 800watt er kjølinga, på sommeren, når du drar opp en bratt bakke så må motoren kjøles mere, derfor bør man montere større vifte, men det beste er å selge bilen du har nå og få tak i tilsvarende bil med H.feste, ettersom ettermontering KORREKT på de bilene er dyrt.. Vi tok en ML 280Cdi på jobben, den kom på 46000 ferdig montert og programmert......dyrt som ff, fra BOS... med våre deler og oppsett, 28000kr, men bilen må fortsatt ha den større viften, den koster vel rundt en 4000kr ?
Sven Håkon Posted January 27, 2010 Posted January 27, 2010 Dersom dette er noe du f.eks. er villig til å kjøre til Nederland for å ordne (korrekt, inkludert økt kjølekapasitet), så kan jeg anbefale www.mbenznl.com - Steve monterte originalt hengerfeste på mine foreldres 211, og alt ble som om bilen hadde dette fra fabrikk.
Guest Gasman Posted January 28, 2010 Posted January 28, 2010 ok. hugser du prisen på montering i nederland? Fikk tilbud fra mercedes på 27000,- ferdig montert Fra Auto Trio ca 7000,- for komplett avtagbart med kabel uten arbeid og vifte Berre for vifta skulle mercedes ha nesten 8000,-.............
Sven Håkon Posted January 28, 2010 Posted January 28, 2010 Jeg husker prisen sånn ca, men dette var på en E-klasse, så jeg vet ikke hvor reell den er for din bil. I alle tilfeller kom det hele på rundt 10.000kr, men på 211 er det en del mer omfattende enn på 203.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now