Guest gjest Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 noen som har prøvd dette ? utdrag fra autoroyale sin side. Har du lyst til å kunne fylle drivstoff for kun Kr 8,50 per liter Fuelcatmanageren kobles inn mellom styreboksen og innsprøytningen på respektive sylindere. Installasjonen skjer gjennom at stikkontaktene til respektive sylindere dras ut og erstattes med Fuelcatmanageren kontakter. De avtatte kontaktene kobles mot Fuelcatmanageren , du fester tempsensoren, fester også jordkabelen til gods samt finne en plass til vennebryteren for bensin/E85. Om du er litt hendig installerer du den lett selv med hjelp av den medfølgende manualen. Og om du ikke føler deg kompetent, så får du et verksted til å montere Fuelcatmanageren for deg. Skissen nedenfor viser prinsippet for omkoplingen av innsprøytningskontaktene. Fuelcatmanageren er produsert i Tyskland etter CE krav, i motsetning til lignende utstyr produsert utenfor EU/EØS. Alle koblinger og bokser er laget vanntette og sikrer elektronikken mot vibrasjoner og støt. Hvilket gjør at dette utstyret takler det nordeuropeiske klimaet. Vi trenger følgende opplysninger om din bil for å finne rett sats til deg: Merke Årsmodell Reg nr. Ccm Antall syl.
Einar Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 Søk litt på e85, og husk at forbruket øker med ca 30% om man ikke gjør noe med tenningstidspunktet.
Guest Tom Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 Tenkte på samme opplegg på min egen E220 / 124. Så leste jeg ett eller annet sted på nettet at e85 inneholder etanol, og at dette vil tørke ut/ødelegge gummi i injektion / motor. Vet ikke om det er riktig, men ble litt skeptisk.
Einar Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 Det er en del O-ringer og slanger som kan reagere negativt på Etanol, men disse har igjen sannsynlig vært modne for utskiftning likevel sies det.
E_S Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 Det med gummien er *sterkt* overdrevet og stammer i mange tilfeller fra hvordan det er med metanol, ikke etanol. Om noe ryker er det trolig en tilfeldighet og det var dårlig fra før - det er ingenting i drivstoffsystemet på en bil fra de siste 30 år som absolutt ikke tåler etanol. Etanolen har noe mindre smørende effekt, så om man har bensinpumpe som synger på siste vers fra før kan den ryke etter en stund, og det er lurt å skifte bensinfilter etter noen tanker E85, da det løser opp litt avleiringer som skapes av bensin. Har kjørt flere bensinbiler på 30-100% E85, og det har på de fleste gitt gode resultater, og ingen har hatt direkte problemer. Med et slikt konverteringssett blir det ihvertfall ingen problemer mtp. blandingsforhold, men forbruket stiger med 25-30% siden motoren rett og slett trenger mer etanol enn bensin.
Einar Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 Hadde man effektivisert tenning/ladetrykk/komp så kunne man utnytta den høyere bankefastheten i Etanol og få mere effekt også, og med mere effekt tilgjengelig som man ikke bruker, så synker forbruket litt, i forhold til hva det ville gjort uten effektivisering av tenning/ladetrykk/komp.
Tor Anton Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 jeg har så jeg kan kjøre E85 på min m111 230K motor. har dåg lagt til en sensor som måler innholdet i bensinen. det er mye myter ang E85. det er ikke så enormt forbruk på vanlig kjøring som mange skal ha det til,heller ikke så hard mot slanger m.m. Turbobiler har en del å hente på E85
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now