Jump to content

Hva bør tempføleren vise i en W210 220CDI

Recommended Posts

Posted

Jeg byttet nettop tempføleren i min w210  220CDI fordi den ikke viste mer enn to til tre "streker" i displayet inne i bilen når motoren er varm.  Fortsatt samme problem den viser ikke mer enn to til tre "streker" når motoren er varm.  BOS sjekket kjøleveske, trykktestet og alt var ok men bør ikke displayet vise litt mer varme? Føler ikke jeg har noe god gang i varmeapparetet heller, kan det ha noe med saken å gjør? 

Posted

Litt for tidlig enda..... Det skal være en w211 

Er det noen form for forvarming/hjelpevarmer på disse?

Posted

Den bør jo være rundt 80 grader...

Diesel varmer er ekstra utstyr, men den holder jo en bedre temperatur enn 210'ene.

Vurdere å bytte termostaten?

Posted

Er garantert termostaten som er gåen, dette er et kjent problem, husker ikke prisen på ny termostat, men er ikke så veldig kostbar å kan fås hos de fleste nettbutikker, om du ikke har 10 tommelfingre tar det en halv times tid å bytte denne, kan være litt trangt å komme til men det går.

Posted

Kan det være termostat han mente da han skrev tempføler?

Isåfall vil jeg tippe du har samme opplegg på kjølinga som min 02-C220CDI.

Hadde store problemer med å få varme på motor og årsaken var gåen termostat, men ikke den vanlige.

På noen modeller sitter det en liten ekstra radiator foran alle de store. På min sto termostaten på denne radiatoren åpen. Medførte max 60 grader på motor ved "effektiv" kjøring i 15 minus.

Lokale MB verkstedet hadde aldri vært borti denne radiatoren før, så det er ikke så veldig vanlig feil

edit: Se på denne tråden om det er termostat du har skiftet uten hell.

http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=33523.0

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...