Guest gjest Posted January 24, 2010 Posted January 24, 2010 hei.kan noen hjelpe meg med varmeapparatet? min 1995 mod w140 gir kun kald luft bak.mellom fremstolene.
Thomas Madsen Posted January 24, 2010 Posted January 24, 2010 å den sitter hvor ? Den sitter i motorrommet er 2 små "bokser" som sitter innpåhverandre på systemet ditt... med ventiler i... derav duoventil... Burde kanskje ha tegnet og forklart men..
Guest gjest Posted January 25, 2010 Posted January 25, 2010 takk skal ta en titt å se om jeg får fikset det. de knappene i dashbord..rødt og blått lys.er det noe som hører til bak og , eller bare fremme ?
Jørn Posted January 25, 2010 Posted January 25, 2010 Hvis bakseteplasser har egne varmesoner, dvs at de kan reguleres separat fra varmen foran, så har disse egen duoventil. Sitter under baksetet tror jeg. Duoventil i motorrommet er til foran i bilen. Mener jeg en gang i tiden leste om en som byttet denne bak på en w140, fordi varmen bak var veldig ustabil og vanskelig å regulere. Ikke noe ukjent problem at slike duoventiler går tregt med tiden. Mange som har fått liv i de igjen med å plukke de fra hverandre for en skikkelig rens.
Guest gjest Posted January 25, 2010 Posted January 25, 2010 varme i gulv bak er ok. bak armlene , mellom fremstolene er det kaldt. er kun en av på stilling der . ikke noe high tech....trodde derfor varmen gikk til den på samme måte som til gulvet bak.og den slås ikke helt av selvom den er i av stilling. så det blåser litt guffen luft til de som måtte befinne seg der .
Jørn Posted January 25, 2010 Posted January 25, 2010 Tror kanskje de dysene mellom seter som blåser mot baksetet kun er friskluft. Altså luft rett utenfra,hvis det bare er av eller på innstilling på disse dysene. Da kan det bare være at spjeldet ikke lukker helt igjen, selv om justeringsrattet er stengt. Prøv å sjekk med en lommelykt mellom lamellene i spjeldet å se om du kan se om det står litt åpent. Pleier være en umbrakoskrue mellom lamellene som kan strammes for å få spjeldet til å lukke skikkelig. Bare vær forsiktig når du strammer til, slik at ting ikke knekker. Er bare no plast greier som holder dette sammen. Kan jo også være at dette allerede har knekt og at det derfor lekker kald friskluft inn i stengt stilling. Har opplevd dette selv på en annen bil vi har her. Sjekk litt med en lommelykt, så ser du nok fort hva som event. er feil på din bil.
Guest gjest Posted January 25, 2010 Posted January 25, 2010 de to knappene på dashbord. lyser rødt og blått..hva er de til om ikke for varme kulde bak fremme ?
Thomas Madsen Posted January 25, 2010 Posted January 25, 2010 er ikke det varme og evnt kjøling i setene ?? sitter en stripe på hver side av dash ???
Guest gjest Posted January 25, 2010 Posted January 25, 2010 har ingen aning. vet bare jeg kan trykke på de så lyser de hehehehe
Kenneth S Posted January 27, 2010 Posted January 27, 2010 Bak er kun friskluft så den er kald. Rød og blå knapp er for dysene midt på dash.
syljua Posted January 27, 2010 Posted January 27, 2010 Tror kanskje de dysene mellom seter som blåser mot baksetet kun er friskluft. Altså luft rett utenfra,hvis det bare er av eller på innstilling på disse dysene. Da kan det bare være at spjeldet ikke lukker helt igjen, selv om justeringsrattet er stengt. På W140 uten bakseteklima er dette riktig, men mekanismen lukker ett spjeld som sitter helt framme, langt under ved askebegeret. Overføringen skjer med en "Bowden"-kabel. Lukk opp armlenet, og fjern plata i bunn av oppevaringsrummet. Under der kan du se ett koblingspunkt for kabelen, og jeg tror du også kan justere den litt der. mvh, syljua, som burde justere sin egen.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now