Guest cubanitt Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 Vi skal visst bytte ut kone bilen (golf), fikk en tanke om å kjøpe en brukt clk fra -98-99. Det må jo være et bedre enn en nesten ny golf!! Noen som vet om clk har de samme rustproblemene som 210 bilene? Quote
Guest Johan Stub Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 Liker stilen - CLK som konebil! Hva kjører du? Quote
Guest cubanitt Posted August 27, 2005 Posted August 27, 2005 Jeg kjører en cubanittsølv W211 -03 mod. Avantgarde med 18 " hjul motor: 200 kompressor. Hatt bilen i et og et halvt år og er kjempefornøyd, lurer på en tur til kongsvinger for å få litt mer motor Quote
Guest jimriaz Posted August 29, 2005 Posted August 29, 2005 Har ikke hørt at det er mye rust problemer med CLK, men E-klassen. Quote
Guest Espen Bryne Posted August 29, 2005 Posted August 29, 2005 Pga rammeløse vinduer på dørene så er ikke det en rustfelle på C208 som på 210, men jeg har fått lakkert bakluken pga rust. Og det var samme problemet som på 210, nemlig at lakken ble slitt av i hver ende av "håndtaket"/listen over nummerskiltet ved stenging av bakluken. En bil som er utbedret på garanti vil kjennes igjen på at de legger plastfolie under listen. I tillegg fikk jeg skiftet begge forskjermene pga rust rundt blinklysene, men det skal ikke være et utbredt problem. Quote
Guest Johan Stub Posted September 2, 2005 Posted September 2, 2005 Er det noen som vet noe om rustprblemer på CLk? Hva bør evt. jeg gjøre med min? Har ikke gjort noe enda bortsett fra å ikke kjøre den om vinteren. Quote
Guest cubanitt Posted September 4, 2005 Posted September 4, 2005 Jeg har nå tittet på en 4-5 biler som er til salgs på østlandet, og med henhold til rust så har disse bilene sett veldig bra ut. Quote
Guest amorino Posted September 4, 2005 Posted September 4, 2005 På Østlandet er de vel snillere med saltet enn her hvor jeg har endt opp! Så det skal være greit å kjøre om vinteren også. En god understellsspyling er også kjekt etter endt vinterdag. Også var det dette med garasje da - står bilen inne i "varmen", gjerne litt fuktig også med salt og annen skit på lakk og understell - ja, så kan du like gjerne ta vasken med saltvann!! Har du kjørt på salte veier, så la den like gjerne stå ute til du får tid til en rundvask! Jeg ser ofte slike annonser som; ikke vinterkjørt m.m. Synd det - for det første så har du en dyr bil i garasjen - og for det andre er de INGEN fordel å ha en bil som står seg i hjel; motor, gir, bremser m.m. har godt av jevnlig bevegelse og motstand! Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted September 4, 2005 Posted September 4, 2005 På Østlandet er de vel snillere med saltet enn her hvor jeg har endt opp! Så det skal være greit å kjøre om vinteren også. En god understellsspyling er også kjekt etter endt vinterdag. Nåja, ikke min erfaring..Vokst opp på sentrale deler av østlandet, bodd 4-5 år i bergen i voksen alder, kjørt mye rundt omkring. Brukes desidert mest salt på de veiene jeg har kjørt på østlandet, kontra veiene jeg har kjørt vestpå! (rv2, E6 vs E39, E16, alle lokale veier i alle retninger i bergen.)En tur til/fra skarnes på vinterstid så er min svarte bil helt hvit av salt! Men det er mye mer salt i lufta vestpå... Quote
Guest amorino Posted September 4, 2005 Posted September 4, 2005 Nå er vel ikke akkurat Skarnes sentralt på Østlandet (he-he), og med den kjøringa til unggutta der oppe, så MÅ man salte for alles sikkerhet! Men joda - jeg er også vokst opp på rett side av Hardangervidda - et steinkast fra Bislett! Og før i åra var det en del salt på veiene - nå har man gått mer og mer bort fra det, heldigvis! Men her i Haugesund hvor jeg er så uheldig å være trafikkant, så strør de salt på veien bare Siri Kalvig hvisker; "Frost!". Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted September 4, 2005 Posted September 4, 2005 Nå er vel ikke akkurat Skarnes sentralt på Østlandet (he-he)' date=' og med den kjøringa til unggutta der oppe, så MÅ man salte for alles sikkerhet! Men joda - jeg er også vokst opp på rett side av Hardangervidda - et steinkast fra Bislett! Og før i åra var det en del salt på veiene - nå har man gått mer og mer bort fra det, heldigvis! Men her i Haugesund hvor jeg er så uheldig å være trafikkant, så strør de salt på veien bare Siri Kalvig hvisker; "Frost!".[/quote'] Og i Bergen står det 3-4 gaia leddbusser i hverandre i samme øyeblikk. (snakker i avisene om at oslo-folk er håpløse på vinterføre, byboere i vestlandets hovedstad er ikke noe bedre! (ingen regel uten unntak! Kjenner mange bergensere som er dyktige førere)) Quote
Recommended Posts