Guest Eivind Soltvedt Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 Hvor ender din stemme i år? Rød-grønt eller borgerlig? Quote
Guest Chriz Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 Bare holde prestepartiet vekk fra Tinget så tror jeg vi er langt på vei Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 Bare holde prestepartiet vekk fra Tinget så tror jeg vi er langt på vei Tenker du på han som er utdannet prest eller de som anser seg selv som yppersteprester? Neida. Personlig ville jeg nok løpt rimelig fort i motsatt retning om jeg hadde møtt fru/frk Halvorsen på byen en sen nattetime! (grøss og gru for et sinna kvinnemenneske) Quote
Guest Ronnie Westpold Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 Bare holde prestepartiet vekk fra Tinget så tror jeg vi er langt på vei Helt enig, men er det i det hele tatt noen som fortjener noen stemme Quote
Guest Geggi Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 Helt enig' date=' men er det i det hele tatt noen som fortjener noen stemme?[/quote'] Ja, Frp! (innvandring, bompenger/skatter, kriminalitet osv) Quote
Guest Johan Stub Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 Blir litt rart å velge mellom en som kommer fra samme parti som Quisling og en prest... Quote
Guest Johan Stub Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 Ja' date=' Frp! (innvandring, bompenger/skatter, kriminalitet osv)[/quote']FrP er i ferd med å spille seg selv helt ut av banen og inn i garderoben - makan til dustete rådgivere de omgir seg med! Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 Blir litt rart å velge mellom en som kommer fra samme parti som Quisling og en prest... Hvem kommer fra samme parti som quisling? NS ble vel oppløst etter WW2 og AP ble vel stiftet lenge før den tid? Sto vel på motsatt side av hverandre politisk! Quote
Guest Johan Stub Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 Quslings parti var Bondepartiet. Så startet han NS. Bondepartiet heter Senterpartiet i dag. Og det rød/grønne alternativet har med seg en dame med navn Haga... Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 Quslings parti var Bondepartiet. Så startet han NS. Bondepartiet heter Senterpartiet i dag. Og det rød/grønne alternativet har med seg en dame med navn Haga... Åhh.. Sånn det var ja. Begynner å demre nå! Quote
Guest GammelGul Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 .......... en dame med navn Haga...Der var det ja, synes det var noe kjent med dama. barnebarn til Vidkun? Nei fy, nå var jeg vel slem. Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 .......... en dame med navn Haga...Der var det ja' date=' synes det var noe kjent med dama. barnebarn til Vidkun? Nei fy, nå var jeg vel slem. [/quote'] Har du vært på fest med dem begge kanskje? (huff nå var jeg slem også! ) Quote
FrodeS Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 Blir litt rart å velge mellom en som kommer fra samme parti som Quisling og en prest... Alle vi som er bilinteresserte burde gjøre det vi kan for at en "hit'n run"'er ikke kommer til mer makt enn høyst nødvendig. Quote
Guest Geggi Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 Ja, stemmer det... Var ikke det Stoltenberg som klarte det? Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted August 28, 2005 Posted August 28, 2005 Regnekunnskapene til SV er ikke mye å skryte av. Bomma grovt på denne lille saken, lurer på hvordan det er med de andre sakene de vil ha gjennomført som koster mer enn 2 milliarder i året!? Quote
Guest Johan Stub Posted August 28, 2005 Posted August 28, 2005 Interessant at den egentlige prisen var nesten fem ganger så høy. Betyr det at løftene deres egentlig koster fem ganger så mye å gjennomføre eller betyr det at de bare kommer til å gjennomføre en femtedel av dem? Jeg bare spør... Quote
Guest Geggi Posted August 30, 2005 Posted August 30, 2005 Først av alt: Jeg er ingen SV-sympatisør!Men, det blir vel å vri litt på saken dette som skrives i artikkelen.Poenget til SV er vel at en skolekantine med underbetalte og egne ansatte klarer sannsynligvis å lage denne maten langt billigere enn et cateringsselskap klarer (om ikke akkurat 18.- ). Poenget er jo ikke å tjene penger hvis dette innføres.... Jeg er tilhenger av gratis skolemat for ungene, for øvrig.... Quote
Guest Johan Stub Posted August 30, 2005 Posted August 30, 2005 Det er vel ikke så mange som er imot at skolebarn skal få gratis mat på skolene. Problemene kommer med en gang man skal finne pengene. Og så blir det litt symtomatisk (og humoristisk) når nettopp SV gjør en sånn bommert når de skal regne. Og ja - alt blir billigere om ingen skal tjene penger på det. Men er det en skoles oppgave å lage billig mat, eller vil det i det lange løp vise seg at det blir billigere å benytte seg av en annen som kan spesialisere seg og betjene flere skoler for å få mest mulig rasjonell drift? Og skal man gjøre det skikkelig billig kan barna lage maten selv... Bare for ordensskyld; Jeg er for gratis skolemat og stemmer ikke SV. Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted August 30, 2005 Posted August 30, 2005 Først av alt: Jeg er ingen SV-sympatisør!Men' date=' det blir vel å vri litt på saken dette som skrives i artikkelen.Poenget til SV er vel at en skolekantine med underbetalte og egne ansatte klarer sannsynligvis å lage denne maten langt billigere enn et cateringsselskap klarer (om ikke akkurat 18.- ). Poenget er jo ikke å tjene penger hvis dette innføres.... Jeg er tilhenger av gratis skolemat for ungene, for øvrig....[/quote'] Om du leser litt i uttalelsene fra cateringkokken, så koster råvarene 18-22 pr måltid. Og da er prisene presset til minimum. Regner med du så hvilken timelønn SV opererer med på de som skal lage maten? 100,- timen Quote
Guest Geggi Posted August 31, 2005 Posted August 31, 2005 Hvor handler han inn råvarene sine???Han kan si hva han vil, men så lite kylling som lå i den porsjonen koster ikke så mye at råprisen ville ha vært så høy som han hevder. Pastaen er i tillegg så å si "gratis". Med en skoles kvantum som vil ligge mye høyere enn 80 porsjoner i snitt så vil det jo bli enda billigere pr. stk. også (med tilhørende kvantumsrabatt på ingrediensene). Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 88% til borgerlige siden! krysser fingre Quote
Guest Geggi Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 Ehhh, regner med at du mener delegater Quote
Guest Espen Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 Hadde ikke vært så dumt om det hadde vært 88% borgerlig....... Quote
Torbjørn Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 Ja' date=' Frp! (innvandring, bompenger/skatter, kriminalitet osv)[/quote']FrP er i ferd med å spille seg selv helt ut av banen og inn i garderoben - makan til dustete rådgivere de omgir seg med! Mye av det Hagen sier blir vridd av media i rettning rasistisk, uhumant osv. uten at det egentlig var det i utgangspunktet.Han sier ofte det alle tenker men ingen andre politikere tør snakke om. Det er alltid lettere å være enig og følge strømmen, enn å si det man mener. Det skal Hagen ha ros for at han tørs. Hva enkelte av hans lavmælte partimedlemmer uttaler seg om av og til kan derimot være ganske håpløse greier! Quote
Guest Espen Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 Ja' date=' Frp! (innvandring, bompenger/skatter, kriminalitet osv)[/quote']FrP er i ferd med å spille seg selv helt ut av banen og inn i garderoben - makan til dustete rådgivere de omgir seg med! Hva enkelte av hans lavmælte partimedlemmer uttaler seg om av og til kan derimot være ganske håpløse greier!Alle partier har hatt sine uttalelser med uheldig fortegn. Det er ikke så lenge siden at SV-Halvorsen måtte beklage seg til etterkommerne til en fordrukken predikant........Eller at AP-Sahera Kahn gikk ut og ville ha egne avdelinger på aldershjemmene for muslimer....Det eneste som synes er at Frps uttalelser blir hengende lenger i luften, og det er ganske irriterende. Quote
Recommended Posts