Guest vihovde Posted August 23, 2005 Posted August 23, 2005 Hvordan "åpner" man denne bryteren ? Har problemer med det ene vinduet (førersiden). Går greit nok ned, men opp kan være verre Kjører jeg det helt ned, må jeg klikke ørten ganger opp og ned før det reagerer. Går ut fra at feilen sitter i bryteren, kanskje irr ? Noen forslag ?Vinduviskeren på bakluken funker heller ikke, forslag her ? Quote
Guest Morgan Posted August 23, 2005 Posted August 23, 2005 HeiJeg har prøvd å åpne bryteren med det resultat at jeg måtte kjøpe ny bryter.Ta heller å kjøp deg en ny bryter først som sist,det lønner seg. Åpner du den fyker det ut en fjær med en metallpinne på toppen,dessuten er det en metallbit som er løs som vipper mellom kontaktpunktene som er vanskelig å få på plass igjen. Jeg er elektrikker så jeg har litt erfaring med brytere,men denne bryteren er vrien å få sammen igjen. Mvh.Morgan Quote
Guest Will Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 For å være helt sikker kan du teste med bryteren fra andre siden. På disse bryterne er det sølvlodding på kontaktflatene. Dette gir bra veldig kontakt så lenge, som du sier, de ikke irrer. Har åpnet bryteren på min 300 2 ganger og rengjort den. Ser ut til å være en midlertidig løsning. Hos meg tok det iallefall ikke lange tiden før problemet var tilbake. Og ja, det er skikkelig "pøt" å få den sammen igjen. Ikke nok med "metaldingsen" Morgan nevner, men det sitter også to metallkuler på toppen av fjærene inni bryteren så vær forsiktig.... (Hvis bryterne på -90 og -94 mod er lik da.....) Quote
Guest vihovde Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 For å være helt sikker kan du teste med bryteren fra andre siden. På disse bryterne er det sølvlodding på kontaktflatene. Dette gir bra veldig kontakt så lenge' date=' som du sier, de ikke irrer. Har åpnet bryteren på min 300 2 ganger og rengjort den. Ser ut til å være en midlertidig løsning. Hos meg tok det iallefall ikke lange tiden før problemet var tilbake. Og ja, det er skikkelig "pøt" å få den sammen igjen. Ikke nok med "metaldingsen" Morgan nevner, men det sitter også to metallkuler på toppen av fjærene inni bryteren så vær forsiktig.... (Hvis bryterne på -90 og -94 mod er lik da.....)[/quote'] Så da anbefaler dere å kjøpe en ny ? Ok, da gjør jeg det, dem koster vel ikke all verden ? MEN, hvordan får man dem ut ? Er det å vippe dem opp, eller ? Quote
Guest GammelGul Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 De må skyves ut fra undersiden. Løs treplaten, en skrue under teppet i bakkant. Vipp opp plata, ta av plastringen rundt girvelgeren. Ta av kontakt på bryteren. trykk inn låsefjær på bryteren og trykk opp.Visker på bakruta kan ha årsak i ledningsbrudd i kabelpakka til bakluka. var vel beskrevet i en tidligere post her. Quote
Recommended Posts