Guest Anders K Posted August 23, 2005 Posted August 23, 2005 Ved kjøring i ca. 80 km/t kommer en svak pipelyd/uling fra bilens bakre område, antakelig fra kardangen/differensialen. Finnes det noen måte å bli kvitt denne lyden på? Er dette tegn på at kardangen/differensialen er slitt? Den er helt lydløs i alle andre hastigheter, og er ikke slakk, lekk eller liknende. Quote
Guest GammelGul Posted August 23, 2005 Posted August 23, 2005 Castrol har en olje som er spesialutviklet for støyende differensialer. Prøv den, det hjalp hos meg ihvertfall. Heter SAF-XJ Quote
Guest KjaSol Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 Hjalp ikke meg, måtte bytte en del lager i diffen, men da ble den stille som ei mus etterpå....... Quote
Guest Steimler Posted February 11, 2006 Posted February 11, 2006 hvor mye olje skal i baki der? og fikk tips om å bytte 2(?)pakninger som sitter rett i forkant? Quote
TEH Posted February 11, 2006 Posted February 11, 2006 På mine er det to plugger. En tappeplugg og en fylleplugg. Du fyller i fyllepluggen til det renner ut, da er det ppasse nivå. Det er vel ikke så mange liter det er snakk om, lurer på om det var rett i overkant av en liter Quote
Guest Steimler Posted February 11, 2006 Posted February 11, 2006 og er det en spesial olje som skal i her? Quote
Recommended Posts