Guest Hauk Posted August 20, 2005 Posted August 20, 2005 Hjelp!!!!!!!Bilen fjusker en del på tomgang og full gass. Lurer på hvor denne såkalte EZL-utgjevningsbryteren i motorrommet kan være???? Har fått nyss om at jeg kanskje kjører på feil oktan i forhold til det denne er innstilt på.Kjører vanligvis på 95 oktan, men har prøvd på 98 oktan også. Bilen ble en god del sprekere , men jukset noe anderledes. Bilen har vært gjennom en ganske omfattende tennings/innspr.overhaling.DYRT! Fønka veldig bra etterpå, men begynte plutselig igjen. KM.stand ca.260.000. Quote
Guest Will Posted August 21, 2005 Posted August 21, 2005 Er ikke EZL-bryter på denne motoren. Er bankesensor som justerer dette selv. Regner med du byttet fordelerlokk/rotor når du tok denne overhalingen? Er ganske utsatt på disse motorene virker det som. Jeg byttet iallefall på 140' og byttet nå igjen på 190'..... Symptomene da var vanskelig å starte/fusking på tomgang og gasspådrag.... Quote
Guest Hauk Posted August 22, 2005 Posted August 22, 2005 Takker!Da trenger jeg ikke lete lenger, men angående fordelerlokk/rotor; Er det pga. "gnistbelastninger" at det ryker? Ble skiftet i januar. Nå så det ut som det trengte en god del pussing på kontaktflatene. Har vel kjørt ca. 8000-10000 km. etter dette. Quote
Alexander Posted August 22, 2005 Posted August 22, 2005 Fordelerlokket skal holde lenger enn det. Tror like godt jeg skal kjøpe et nytt selv også, har kjørt med det i 60 000 km nå... Quote
Guest Will Posted August 22, 2005 Posted August 22, 2005 Fordelerlokket skal holde lenger enn det. Tror like godt jeg skal kjøpe et nytt selv også, har kjørt med det i 60 000 km nå... Bare et lite tips. Er relativt rimelig på Mekonomen. Koster "kun" 1072 for lokk m/rotor. Kan umulig være noe dårligere enn det originale som holdt 50' hos meg. BoS skulle vel ha 2700+moms bare for lokket..... Har vel kanskje sammenheng med at det er litt "eksklusivt" iom at samme lokket brukes på 600-motorene?? Quote
Frode Posted August 22, 2005 Posted August 22, 2005 Min begynte å fjuske for en tid tilbake og da var det rotor og fordeler som var gåen...denne hadde da i følge boka stått på siden ny, dvs 240`km....var stort sett ingenting igjen inni så det er utrolig at bilen i det hele tatt har gått...... Så jeg vil påstå at det er noe annet som er feil hvis den fjusker nå etter bare 10`km..... Har du sjekket vakumledningene dine, feks den gummislangen som går fra kaldstartdysa til innsugsmanifoilen, hvis den er lekk så begynner bilen å oppføre seg rart...... Vi kan ta en diskusjon i kveld og se om vi ikke finner ut av det..... Quote
Alexander Posted August 22, 2005 Posted August 22, 2005 Er relativt rimelig på Mekonomen. Koster "kun" 1072 for lokk m/rotor. Kan umulig være noe dårligere enn det originale som holdt 50' hos meg. BoS skulle vel ha 2700+moms bare for lokket..... Jeg kjøper aldri deler til full pris, men for andre så kan det være greit å vite. Quote
Recommended Posts