Jump to content

Tenningsinnstilling TE300-24

Recommended Posts

Posted

Hjelp!!!!!!!

Bilen fjusker en del på tomgang og full gass. :cry:

Lurer på hvor denne såkalte EZL-utgjevningsbryteren i motorrommet kan være????

Har fått nyss om at jeg kanskje kjører på feil oktan i forhold til det denne er innstilt på.

Kjører vanligvis på 95 oktan, men har prøvd på 98 oktan også. Bilen ble en god del sprekere :twisted: , men jukset noe anderledes. :? :?

Bilen har vært gjennom en ganske omfattende tennings/innspr.overhaling.

DYRT! Fønka veldig bra etterpå, men begynte plutselig igjen. :( :(

KM.stand ca.260.000.

Posted

Er ikke EZL-bryter på denne motoren. Er bankesensor som justerer dette selv. Regner med du byttet fordelerlokk/rotor når du tok denne overhalingen? Er ganske utsatt på disse motorene virker det som. Jeg byttet iallefall på 140' og byttet nå igjen på 190'..... Symptomene da var vanskelig å starte/fusking på tomgang og gasspådrag....

Posted

Takker!

Da trenger jeg ikke lete lenger, men angående fordelerlokk/rotor; Er det pga. "gnistbelastninger" at det ryker? Ble skiftet i januar. Nå så det ut som det trengte en god del pussing på kontaktflatene. Har vel kjørt ca. 8000-10000 km. etter dette.

Posted
Fordelerlokket skal holde lenger enn det. Tror like godt jeg skal kjøpe et nytt selv også, har kjørt med det i 60 000 km nå...

Bare et lite tips. Er relativt rimelig på Mekonomen. Koster "kun" 1072 for lokk m/rotor. Kan umulig være noe dårligere enn det originale som holdt 50' hos meg. BoS skulle vel ha 2700+moms bare for lokket..... Har vel kanskje sammenheng med at det er litt "eksklusivt" iom at samme lokket brukes på 600-motorene??

Posted

Min begynte å fjuske for en tid tilbake og da var det rotor og fordeler som var gåen...denne hadde da i følge boka stått på siden ny, dvs 240`km....var stort sett ingenting igjen inni så det er utrolig at bilen i det hele tatt har gått...... :shock:

Så jeg vil påstå at det er noe annet som er feil hvis den fjusker nå etter bare 10`km.....

Har du sjekket vakumledningene dine, feks den gummislangen som går fra kaldstartdysa til innsugsmanifoilen, hvis den er lekk så begynner bilen å oppføre seg rart......

Vi kan ta en diskusjon i kveld og se om vi ikke finner ut av det..... :P :wink:

Posted
Er relativt rimelig på Mekonomen. Koster "kun" 1072 for lokk m/rotor. Kan umulig være noe dårligere enn det originale som holdt 50' hos meg. BoS skulle vel ha 2700+moms bare for lokket.....

Jeg kjøper aldri deler til full pris, men for andre så kan det være greit å vite.