Jump to content

Handlet W124 TDT 1991

Recommended Posts

Guest vihovde
Posted

Da har vi vært å handlet denne bilen http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=810401

Litt kosmetisk småplukk er det jo, men maskinellt MEGET bra. Tok bilen en prøvetur, og kjørte innom det verkstedet som hadde foretatt maskinoverhalingen. Alle papirer, kvitteringer er på plass. Fikk bilen opp på en løftebukk i verkstedet og fikk skjekket den under av 2 mekanikere :wink: Alle foringer oppheng/styrekuler ble skjekket. Resultatet ble at jeg reiste hjem tomhendt for at dem fikk beskjed om å utbedre alle feil, samt ta olje og filter skifte. Reiser opp igjen og henter den hjem på tirsdag. Fikk den for 47.500,- :D Så nå våren kommer er det på tide å brette opp armene, ta å skifte ut begge hjulbuene bak, sveise litt i ene kanalen, pusse ned og lakkere. Den har som dere ser en 94 front, men er fremkjermene orginale 91 mod.? Ser også på fremskjermene at det er ett merke som det står "Sportsline" på ? Kan dere se om det er en "Sportsline" ut ifra seter etc.? Glemte å spørre om det. Han hadde prøvd å selge bilen i Haugesund Avis noen ganger, men ingen ringte. SÅ hadde han den inne på AutoDB, jeg ringte, han sa at nå gadd han ikke stresse mer med denne bilen ??? Gi meg 50.000,- så kan du hente den (så ut som han hadde litt penger) mange fine biler på "tunet" hans gitt... Gjett om jeg hev meg i bilen etter en halvtime, raste opp til noen mil nord for Haugesund fort ??? Noen som forøvrig vet om hvor jeg kan få tak i brukt baklyktglass og den plast/glassfiber remsen som er bak på støtfangeren ?

Guest MbTore
Posted

Gratulerer så mye med ny bil! :D

Er originale skjermer det der ja, med påmonterte nyere type blinklys. Ser ut som Sportline-seter i mine øyne i hvert fall.

Guest vihovde
Posted

Takk for det, MbTore :)

Noen som kan hjelpe med noen deler ? Se under "Ønskes kjøpt".

Guest ODDATLE
Posted

Gratulerer med flott og god bil. Likte fargen :P

Du har karo-interiør,noe jeg ikke tror har med sportsline å gjøre.

Jeg har også karo, men definitivt ikke mye "sport" :wink:

Mener at skinnratt er en del av sportsline-pakken, men utstyrskodene i serviceheftet forteller deg hva bilen ble levert med av div. utstyr fra fabrikk. Sjekk denne linken: http://www.mbclub.ru/mb/code/?lng=eng

Posted
Da har vi vært å handlet denne bilen http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=810401

Æsj' date=' nå begynner jeg å bli engstelig for hvor lav prisen på disse bilene begynner å bli.

Litt kosmetisk småplukk er det jo, men maskinellt MEGET bra. Tok bilen en prøvetur, og kjørte innom det verkstedet som hadde foretatt maskinoverhalingen. Alle papirer, kvitteringer er på plass. Fikk bilen opp på en løftebukk i verkstedet og fikk skjekket den under av 2 mekanikere :wink: Alle foringer oppheng/styrekuler ble skjekket. Resultatet ble at jeg reiste hjem tomhendt for at dem fikk beskjed om å utbedre alle feil, samt ta olje og filter skifte. Reiser opp igjen og henter den hjem på tirsdag. Fikk den for 47.500,- :D

:shock: :shock:

Duverden, det må da være bbbillig. Pussig facelift forresten. 94-panser, fangerpølser og emblemer på bakrute, men gule blinklys...

Vet du hva som er gjort med motoren? 50.000 er mye penger.

Så nå våren kommer er det på tide å brette opp armene' date=' ta å skifte ut begge hjulbuene bak, sveise litt i ene kanalen, pusse ned og lakkere. Den

[/quote']

Så det er litt å gjøre, altså? Det er nok fortsatt mye bil for penga.

forøvrig vet om hvor jeg kan få tak i brukt baklyktglass og den plast/glassfiber remsen som er bak på støtfangeren ?

Tenker du på fangerpølsa? Min fremre kostet rundt 1000,- hos autotrio da jeg sjekkt. Husk at du må ha en som er primet, og lakkere den eller få den lakkert for at det skal stemme med faceliften. Hvis du kjøper en brukt fra en <94-modell, må du pusse den glatt først, og det er litt jobb.

EDIT :

forresten.. Før du kjører for mye i regnvær, så snu dekkene riktig vei!

Guest Eivind Soltvedt
Posted

ikke sportline nei..Sømmene i setene går da kun på tvers.

• 2 weeks later...
Posted

Kanskje bra at jeg solgte min 300 TDT mens den enda var verdt noen kroner. Jeg fikk 110.000,- for varebilen min i Juni. Ok, så var den påkostet astronomiske summer og var i meget bra stand med E500T-look, men likevel. Synes nok at 30-50.000,- er litt i underkant for så gode biler!!! Kanskje jeg skulle kjøpt meg en 300TDT igjen til arbeidsbil isteden for Golf GTDen.

Posted

Hvar ifjor en tur rundt å så på 300TDT`er som en kjenning hadde tenkt å kjøpe, men det ble raskt konkludert at bilene var nesten "vrak", og oppigjennom så har jeg sett så mye rart at det er helt utrolig hva folk forlanger penger for..... :roll:

Spesielt noen av varebilene som er brukt i jobbsammenheng, er så nedsluppet at det knapt er bil igjen, og kostnadene for å få disse bilene opp på "normalt" nivå er så kostbart at jeg forstår godt at pris nivået på disse bilene er kraftig redusert, desverre... :cry:

Tror mange av de som skal kjøpe MB i dag stiller høyere krav, og det å finne en skikkelig bra 124 i dag er ikke lett, for de er som regel ikke til salgs.... 8)