Jump to content

skifting av bremse skiver på 190e 92mod

Recommended Posts

Guest 190e 2.0
Posted

Driver å skal sifte skiver på min 190e 92mod. Bak gikk det uten problemer. Men skivene forann sitter noe inn i helvete... Så bare lurte på om det er noe mer en kun den ene unbrako skruen som holder skiven på plass? kjekkt å vite før man drar til alt man har...

takker for alle svar og tips...

Guest SylteRacing
Posted

Så sant du har løsna caliperen,er det kun umbracoen

som holder fast ja.

Bruk ei gummiklubbe og slå :D

Guest 190e 2.0
Posted

takker...

jepp har tatt av den. har alt festet en avdrager som er strammet ganske mye, pluss at jeg har stått og pankket en del... Så får kjøre på litt til, så kommer den nok til slutt...

Guest 300TDT
Posted

Prøv å gå rundt skiva med en vanlig hammer eller lignende. Slå på ytterkanten, inn mot senter. Det sitter bare i rusten mot navet. (Men kan være jævlig nok for det...) 8)

Guest MbTore
Posted

Prøv å spray vilt med WD40 eller CRC 5-56 i sprekkene mellom bolter og skive. Bruk så en slaghammer (type tung, gjør ikke noe siden du skal bytte skivene) og slå "rundt" skiva. Ikke vær redd for å ta i! Den kommer til slutt...

Guest 300TDT
Posted
Slakk av bremsebåndene til håndbrekket' date=' er skiven gammel har disse laget seg et spor dem sitter godt nedi, selv med håndbrekket helt ned.[/quote']
Bak gikk det uten problemer. Men skivene forann sitter noe inn i helvete...

Tenker det hjelper lite å slakke brekket jeg... :wink:

Posted
Slakk av bremsebåndene til håndbrekket' date=' er skiven gammel har disse laget seg et spor dem sitter godt nedi, selv med håndbrekket helt ned.[/quote']
Bak gikk det uten problemer. Men skivene forann sitter noe inn i helvete...

Tenker det hjelper lite å slakke brekket jeg... :wink:

obs... må kanskje begynne å lese innlegene skikkelig.... :oops: :oops: