Guest 190e 2.0 Posted August 18, 2005 Posted August 18, 2005 Driver å skal sifte skiver på min 190e 92mod. Bak gikk det uten problemer. Men skivene forann sitter noe inn i helvete... Så bare lurte på om det er noe mer en kun den ene unbrako skruen som holder skiven på plass? kjekkt å vite før man drar til alt man har... takker for alle svar og tips... Quote
Guest SylteRacing Posted August 18, 2005 Posted August 18, 2005 Så sant du har løsna caliperen,er det kun umbracoen som holder fast ja. Bruk ei gummiklubbe og slå Quote
Guest 190e 2.0 Posted August 18, 2005 Posted August 18, 2005 takker... jepp har tatt av den. har alt festet en avdrager som er strammet ganske mye, pluss at jeg har stått og pankket en del... Så får kjøre på litt til, så kommer den nok til slutt... Quote
Guest 300TDT Posted August 18, 2005 Posted August 18, 2005 Prøv å gå rundt skiva med en vanlig hammer eller lignende. Slå på ytterkanten, inn mot senter. Det sitter bare i rusten mot navet. (Men kan være jævlig nok for det...) Quote
Guest MbTore Posted August 19, 2005 Posted August 19, 2005 Prøv å spray vilt med WD40 eller CRC 5-56 i sprekkene mellom bolter og skive. Bruk så en slaghammer (type tung, gjør ikke noe siden du skal bytte skivene) og slå "rundt" skiva. Ikke vær redd for å ta i! Den kommer til slutt... Quote
Torbjørn Posted August 20, 2005 Posted August 20, 2005 Slakk av bremsebåndene til håndbrekket, er skiven gammel har disse laget seg et spor dem sitter godt nedi, selv med håndbrekket helt ned. Quote
Guest 300TDT Posted August 21, 2005 Posted August 21, 2005 Slakk av bremsebåndene til håndbrekket' date=' er skiven gammel har disse laget seg et spor dem sitter godt nedi, selv med håndbrekket helt ned.[/quote']Bak gikk det uten problemer. Men skivene forann sitter noe inn i helvete... Tenker det hjelper lite å slakke brekket jeg... Quote
Torbjørn Posted August 21, 2005 Posted August 21, 2005 Slakk av bremsebåndene til håndbrekket' date=' er skiven gammel har disse laget seg et spor dem sitter godt nedi, selv med håndbrekket helt ned.[/quote']Bak gikk det uten problemer. Men skivene forann sitter noe inn i helvete... Tenker det hjelper lite å slakke brekket jeg... obs... må kanskje begynne å lese innlegene skikkelig.... Quote
Recommended Posts