Guest alla-ra Posted August 18, 2005 Posted August 18, 2005 Kom opp i et merkelig problem igår, bilen ble plutselig "treg", ved gasspådrag og full gass gikk det ikke riktig slik som jeg ville, akkurat som om bilen ikke "ville".Skrudde av tenninga og starta bilen igjen, og da var problemet borte og bilen var normal igjen.Noen som har en forklaring eller tips!!! 2000 E220CDI Quote
Guest Ebola Posted August 18, 2005 Posted August 18, 2005 Må tas en diagnose for og finne ut dette, men en sannsynlig feil er luftmassemåler Quote
Guest alla-ra Posted August 19, 2005 Posted August 19, 2005 Takker for svar, men hvor kan jeg finne denne luftmassemåleren? Quote
Guest Ebola Posted August 19, 2005 Posted August 19, 2005 Luftmassemåleren sitter på luftfilterboksen din. Delen er dyr, så lønner seg og få lest av feilkoder før man bytter noe Quote
Guest alla-ra Posted August 22, 2005 Posted August 22, 2005 Noen som kan hjelpe meg å finne hvilken type luftmassemåler jeg trenger!! Quote
Guest geirmoss Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 Har du skjekket oljenivået på girkassa,hvis du har automat? For ved lavt oljetrykk på kassa,så får du en slik bil som du beskriver. Lykke til Quote
Guest Ebola Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 Hehe.. får se om ikke problemet er løst da. Er 2måneder siden det siste innlegget Quote
Guest alla-ra Posted October 27, 2005 Posted October 27, 2005 Har vært med en episode til da, bilen plutselig gikk i "nød" kun 50 km/t, reiste å leverte bilen på verksted, aner ikke helt hva det var ennå, men jeg kunne se at de hadde byttet luftmengdemåler, og sjekka/ eller bytta olja i kassa,fordi dekselet til peilepinnen var ny samt at jeg kunne også se at luftmengdemåleren var byttet.Horfor jeg ikke vet dette er at jeg leverte bilen der jeg hadde kjøpt den og de satte den på verkstedet for meg, men det var sagt at det var en bryter/sensor i kassa.Men nå går bilen som en drøm igjen, gir mye bedre enn før Quote
Recommended Posts