Jump to content

Treg E220CDI

Recommended Posts

Guest alla-ra
Posted

Kom opp i et merkelig problem igår, bilen ble plutselig "treg", ved gasspådrag og full gass gikk det ikke riktig slik som jeg ville, akkurat som om bilen ikke "ville".

Skrudde av tenninga og starta bilen igjen, og da var problemet borte og bilen var normal igjen.

Noen som har en forklaring eller tips!!!

2000 E220CDI

Posted

Må tas en diagnose for og finne ut dette, men en sannsynlig feil er luftmassemåler

Guest alla-ra
Posted

Takker for svar, men hvor kan jeg finne denne luftmassemåleren?

Posted

Luftmassemåleren sitter på luftfilterboksen din. Delen er dyr, så lønner seg og få lest av feilkoder før man bytter noe

Guest alla-ra
Posted

Noen som kan hjelpe meg å finne hvilken type luftmassemåler jeg trenger!!

• 2 months later...
Guest geirmoss
Posted

Har du skjekket oljenivået på girkassa,hvis du har automat? For ved lavt oljetrykk på kassa,så får du en slik bil som du beskriver. Lykke til

Posted

Hehe.. får se om ikke problemet er løst da. Er 2måneder siden det siste innlegget

Guest alla-ra
Posted

Har vært med en episode til da, bilen plutselig gikk i "nød" kun 50 km/t, reiste å leverte bilen på verksted, aner ikke helt hva det var ennå, men jeg kunne se at de hadde byttet luftmengdemåler, og sjekka/ eller bytta olja i kassa,fordi dekselet til peilepinnen var ny samt at jeg kunne også se at luftmengdemåleren var byttet.

Horfor jeg ikke vet dette er at jeg leverte bilen der jeg hadde kjøpt den og de satte den på verkstedet for meg, men det var sagt at det var en bryter/sensor i kassa.

Men nå går bilen som en drøm igjen, gir mye bedre enn før