Jump to content

BRABUS Forhandler i norge hvor hvem er det??

Recommended Posts

Guest bjarteg
Posted

Nå får jeg endelig min nye B-klasse veldig snart, synes den så grei nok ut helt til jeg så en med full BRABUS kit :shock: . Må ha det bare må ha det.. noen som vet hvem så er forhandler? el.lig?

Guest Ronnie Westpold
Posted
Ifølge Brabus sine sider er det autostern' date=' men jeg mener det er lenge siden det endret seg til 2-b-tuning

2-B-Tuning har gitt seg for lenge siden. Du kan handle Brabus Deler hos

Autostern og hos Auto-Trio. Sistnevnte er nok det billigste alternativet, men jeg ville hørt med begge.

Guest Johan Stub
Posted

Noen som har sjekket priser hos utenlandske forhandlere i forhold til norske? Tenker i første rekke på svenske og tyske, men polske burde også være tilgjengelige.

Guest Ronnie Westpold
Posted
Noen som har sjekket priser hos utenlandske forhandlere i forhold til norske? Tenker i første rekke på svenske og tyske' date=' men polske burde også være tilgjengelige.[/quote']

Etter det jeg vet så kjører Brabus samme prisene i hele europa. Det er opp til forhandlerne å gi bort av sin rabatt, På mye av utstyret er det ikke så mye å rabatt å hente. Brabus de er ikke så opptatt at utstyret deres skal være billig. Regn med å betale mye for utstyret deres. På min E klasse så monterte jeg fanger forran og bak,sideskjørter,hekkspoiler,eksosanlegg og 19" hjul. Dette kostet på den bilen ca 250.000,- ferdig montert og lakkert.

Guest Johan Stub
Posted
Etter det jeg vet så kjører Brabus samme prisene i hele europa. Det er opp til forhandlerne å gi bort av sin rabatt' date=' På mye av utstyret er det ikke så mye å rabatt å hente.[/quote']

Det er vel litt mer sammensatt enn som så. Delene du kjøper skal transporteres, håndteres, lakkeres, monteres og justeres. Dette krever tid og de opererer med helt andre timepriser i andre land enn Norge.

Regn med å betale mye for utstyret deres.

Noe av poenget med Brabus er jo at det er dyrt - det skal være det. Men det skader jo ikke å spare der man kan?

På min E klasse så monterte jeg fanger forran og bak' date='sideskjørter,hekkspoiler,eksosanlegg og 19" hjul. Dette kostet på den bilen ca 250.000,- ferdig montert og lakkert.[/quote']

Hvor mye av de 250.000 var deleprisen?

Guest Ronnie Westpold
Posted
Etter det jeg vet så kjører Brabus samme prisene i hele europa. Det er opp til forhandlerne å gi bort av sin rabatt' date=' På mye av utstyret er det ikke så mye å rabatt å hente.[/quote']

Det er vel litt mer sammensatt enn som så. Delene du kjøper skal transporteres, håndteres, lakkeres, monteres og justeres. Dette krever tid og de opererer med helt andre timepriser i andre land enn Norge.

Regn med å betale mye for utstyret deres.

Noe av poenget med Brabus er jo at det er dyrt - det skal være det. Men det skader jo ikke å spare der man kan?

På min E klasse så monterte jeg fanger forran og bak' date='sideskjørter,hekkspoiler,eksosanlegg og 19" hjul. Dette kostet på den bilen ca 250.000,- ferdig montert og lakkert.[/quote']

Hvor mye av de 250.000 var deleprisen?

Husk at jeg kjørte bilen til Tyskland å fikk montert alt hos Brabus, så frakt uteblir. plast delene uten lakkering og montering var ca 73.000,-

Guest Johan Stub
Posted

Det skulle tilsi at delene utgjør ca. 30% av totalsummen og ca. 70% utgjør arbeidet (og da ser jeg for enkelhetsskyld bort fra offentlige avgifter da disse treffer begge sider).

Timepriser varierer med minst 50% i Europa så det tilsier at her er det mye å spare på å ikke gjøre dette i Norge som jo er på den ene enden av skalaen.

Hva er timeprisene for en dyktig bilmekanikker/lakerer i f.eks. Polen kontra i Norge?

Guest Ronnie Westpold
Posted
Det skulle tilsi at delene utgjør ca. 30% av totalsummen og ca. 70% utgjør arbeidet (og da ser jeg for enkelhetsskyld bort fra offentlige avgifter da disse treffer begge sider).

Timepriser varierer med minst 50% i Europa så det tilsier at her er det mye å spare på å ikke gjøre dette i Norge som jo er på den ene enden av skalaen.

Hva er timeprisene for en dyktig bilmekanikker/lakerer i f.eks. Polen kontra i Norge?

De tok faktisk ikke mere en ca 10000 for monteringen. En del går til lakkering som sikkert er billigere i polen som selvfølgelig også lakkering er. Er ikke uenig at du kan få ting noe billigere i polen ( hvis de har noe der ) Men det jeg ville frem til var at hvis man bare skulle kjøpe delene for å montere det selv så tror jeg ikke du sparer så mye ved å kontakte polen. Delene er jo produsert i tyskland uansett.

Guest Johan Stub
Posted
De tok faktisk ikke mere en ca 10000 for monteringen. En del går til lakkering som sikkert er billigere i polen som selvfølgelig også lakkering er. Er ikke uenig at du kan få ting noe billigere i polen ( hvis de har noe der ) Men det jeg ville frem til var at hvis man bare skulle kjøpe delene for å montere det selv så tror jeg ikke du sparer så mye ved å kontakte polen. Delene er jo produsert i tyskland uansett.

73.000 for deler og 10.000 for montering. Langt igjen til 250.000 selvom det er mwt (mva) på beløpet. Hva ligger i differansen?

Men det jeg ville frem til var at hvis man bare skulle kjøpe delene for å montere det selv så tror jeg ikke du sparer så mye ved å kontakte polen.

Montere selv er ikke helt meg... :oops:

Innsparingen ligger i selve jobben.

Delene er jo produsert i tyskland uansett.

Det borger for kaliteten selvom du kjøper i f.eks. Polen.

Brabus i Polen:

Mercedes-Benz Lenartowicz Auoryzowany Spoldzielczosci Pracy 84 PL-20-147 Lublin

Arkadiusz Blaszczuk Telefon: 0048/817186615 Telefax: 0048/817168666

E-Mail: brabus@lenartowicz.com.pl http://www.lenartowicz.com.pl

Jeg vet ingenting om priser i Norge/Tyskland' date=' men her er priser på Brabus oppgradering av E-klasse i Polen.

Noen som kan si om dette er dyrere eller billigere enn Tyskland eller Norge?

Guest Eivind Soltvedt
Posted
73.000 for deler og 10.000 for montering. Langt igjen til 250.000 selvom det er mwt (mva) på beløpet. Hva ligger i differansen

Var vel noen endringer på motorstyring, noe eksosanlegg og bremser?

Hva mer? D3 merket på bakluka? ca 5000,-?

Guest Ronnie Westpold
Posted
73.000 for deler og 10.000 for montering. Langt igjen til 250.000 selvom det er mwt (mva) på beløpet. Hva ligger i differansen

Var vel noen endringer på motorstyring' date=' noe eksosanlegg og bremser?

Hva mer? D3 merket på bakluka? ca 5000,-?[/quote']

Ikke så veldig god i Polsk, men :D

Det er ganske nøyaktig like priser som den tyske prislista.

Husk at det er 80.000,- ca bare for hjulene. D3 kittet hadde jeg fra før og var ikke med i prisen. Gidder ikke å grave mer i denne saken. Det som er sikkert er at det er ikke mye å spare på monteringen i polen. da det utgjør lite av pakka, hvis du ser hva det koster i frakt og toll osv. det er jo evnt. timeprisen i polen du kan spare penger på.

Guest Brabus
Posted

Har selv kjøpt mye Brabus deler i Norge. Har handlet alt hos Rune Bjerke hos BOS autostern. Er veldig fornøyd med servicen der. Delene er dyre men det sikrer at det ikke kommer mange andre biler med den stylingen du har.