Guest E200 Posted August 17, 2005 Posted August 17, 2005 heisann! lurer på å bytte bil,og gå litt opp både i pris og størrelse! og vurderer da en 95modell S klasse helst 350td, og lurer da på hva jeg skal se etter og spørre om ved kjøp av en slik! noen som har en slik her? eller vet hva en ska se/spørre om? Quote
Mr. Nygård Posted August 17, 2005 Posted August 17, 2005 Jeg har hatt en - 94 modell, og har nå en S 500 - 95. Du skal se etter slakk i det meste av oppheng i forstilling, grunnet en tung bil, og en tung motor. ... og som flere kommer til å si, 350 DT er ikke motoren som har best rykte på seg, selv om den sveiv godt så lenge jeg hadde den. Mulig du skal legge noen kroner til i potten og gå for en - 97 modell med 300 DT og 177 hk. Quote
FrodeS Posted August 18, 2005 Posted August 18, 2005 heisann! lurer på å bytte bil' date='og gå litt opp både i pris og størrelse! og vurderer da en 95modell S klasse helst 350td, og lurer da på hva jeg skal se etter og spørre om ved kjøp av en slik! noen som har en slik her? eller vet hva en ska se/spørre om?[/quote'] Som Thomas har vært inne på, så har ikke de motorene noe godt rykte. Du kan jo google litt (en del) og lese om dem. Står ganske mye interessant. Jeg tror det er linket litt fra forumet tidligere også. Fordelen er at de blir ganske billige å kjøpe, og hvis alt skulle gå til helvete, så kjøper du bare en brukt 3.0 turbodiesel med 147 hk og putter rett neddi. Den har litt mindre moment og ca. samme effekt. Du får vel en grei motor for 10-20.000, som du ganske greit vipper neddi.evnt. gjør du som Thomas sier, og kjøper en 3.0 24v 177 hk. Den er skuddsikker. Løp og kjøp! Kos deg med en ordentlig grombil, og ta det som det kommer hvis noe går til helvete. (det skader jo ikke å kjøre den forsiktig når motoren er kald og sånt) Quote
Recommended Posts