Solbakken Posted October 9, 2010 Share Posted October 9, 2010 har vært med å kjørt en g55amg kompressor og det var en morro bil ja er litt feil å sitte i en sånn bil som går så bra. hehe og DEN lyden da. siterer han som eier bil: "bare lyden er verdt 200.000kr" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hallgeir Helland Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Var ikke dette en morsom liten doning da? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26090508 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Var ikke dette en morsom liten doning da? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26090508 Fet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H-P Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Har en sånn i gården jeg, setter på nye fangere og breddere nå om dagen, min er en 290D. Morsom bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26117827 Her får "årsmodell" litt ymse betydninger. Ombygget i 2003, men til hva? Ramma er 1983, og interiøret er definitivt ikke verken 2003 eller 2001 som det er snakk om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26117827 Her får "årsmodell" litt ymse betydninger. Ombygget i 2003, men til hva? Ramma er 1983, og interiøret er definitivt ikke verken 2003 eller 2001 som det er snakk om. Jeg har lakt merke til at det er så mange som er ombygd. Hva gjøres da egentlig? Bytter dem bare til ett nytt karrosseri på akkuratt dem samme ramma, med den gamle motoren? Eller tar dem med den nye motoren også? Hvor trygt er det å kjøpe en slik ombygd G? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 Jeg har lakt merke til at det er så mange som er ombygd. Hva gjøres da egentlig? Bytter dem bare til ett nytt karrosseri på akkuratt dem samme ramma, med den gamle motoren? Eller tar dem med den nye motoren også? Hvor trygt er det å kjøpe en slik ombygd G? Det er mange måter å gjøre det på, men tidligere kunne man kjøpe en helt ny G uten avgifter og sette "toppen" fra denne over på ramma fra den gamle. Da slapp man avgifter, og det eneste originale fra den gamle bilen var ramma. Så lenge den ikke er opprustet så burde det være ganske trygt. Å kjøre "gammel" bil har jo også sine fordeler mtp. firmabilskatt. Dessverre er det ganske mange lappetepper der det er byttet litt her og beholdt litt der, kanskje nytt drivverk med gammel motor og et interiør fra noe midt i mellom. Sånt kan i hvert fall jeg styre meg for. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 Hva mener du med "fordeler mtp firmaskatt"? Nå er ikke jeg noen ekspert på firmabilskatt, men har fått med meg såpass at bilens verdi er en viktig komponent for hvor mye skatt man betaler for firmabilen, og at verdien skrives ned etter bilens alder. Da blir det mye billigere å kjøre en bil som i vognkortet er en 1983 300GD enn en ny G55 AMG, selv om det i praksis er "samme" bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 mmmmm... bil for far ... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25427391 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 Litt dårlige bilder, men meget smakfull bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øyvind B Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Litt av et "beist" : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27799902 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Litt av et "beist" : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27799902 ... også bare 650.000 for bakseter ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Den var fet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest turbovogna Posted May 6, 2011 Share Posted May 6, 2011 denne syns jeg var tøff. Finnkode: 28326711 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 6, 2011 Share Posted May 6, 2011 Syns den var grisetøff, jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Her var det en flott sak. Og så fin annonsetekst da gitt. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29298826 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kent a.L. Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 Noen som kjenner til denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32078300 Likte`n godt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 Tøff bil, men dumt den er varebil i mange år til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kent a.L. Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 det tenkte jeg også. Men prisen er ikke helt gal? Er det en R6 med turbo og ic? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 Jeg vet det har blitt omsatt 350GD'er til mellom 100 og 150 i senere tid, og det har vært biler med alle setene i behold. Om bilen er på gammel eller ny ramme har ingen praktisk betydning så lenge de er godkjent og det eneste gamle er rammen. Motoren er i bunn og grunn samme som i 124 300 turbodiesel, bare med større sylindervolum. Dessverre har det forekommet problemer med denne motoren, men en 95-modell skal være grei sånn sett. G-wagen er relativt dyrt å reparere, så på generelt grunnlag kan man ihvertfall si at det er å foretrekke å finne en bil som er så bra som overhodet mulig fremfor et reparasjonsobjekt. Rammen ruster "aldri", men karosseriet er ganske utsatt for rust - dette gjelder også 90-tallsbilene, ikke bare de gamle selv om de nyere er noe bedre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 23, 2012 Share Posted June 23, 2012 Ikke ofte jeg bryr meg om å se på feltvogn, men kom over en som ser forbausende hel ut. Kan jo være fin i jaktsesongen på hytta Til annonsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LuckyDuck Posted June 24, 2012 Share Posted June 24, 2012 Jeg tenker: Disse bilene har jo en utrolig kjekk fremkommelighet. Komfort på et lavmål iforhold til Mercedes-Benz generelt. Begge deler kan vær gøy av og til, men det jeg er mest skeptisk til er hvordan denne(disse) bilene har blitt kjørt i forsvaret. Når ryker toppen? Hvordan er driftslinja på bilen? Jeg syns å huske at forsvaret kjører de litt hardere og på høyere turtall enn hva som er nødvendig med ren diesel. Og siden denne bilen ikke er kamo-farget i karoseriet, så har den kanskje gått som en slags administrativ bil, ergo muligens kjøre litt penere? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted June 24, 2012 Share Posted June 24, 2012 Motoren er så knøttliten at man konstant må kjøre med bånn gass og masse turtall, men effektuttaket er også så lavt og service/vedlikehold så nitidig at det omtrent aldri er noen problemer utover slitte synkroniseringer i girkassen som mange feltvogner er rammet av, trolig fordi det er umulig å gire pent om man skal ha sjans til å holde farten oppe.. Om de er kamo-malt eller ikke er helt tilfeldig og har ingenting med bruken å gjøre, noen har blitt malt av avdelingene som bruker dem, andre ikke. Bilen i annonsen er 99% sikkert nylig omlakkert, de som ikke er malt/lakkert i ettertid har aldri så "blank" lakk, men har blitt gråmatte, husk at disse 240'ene er mellom 25 og 30 år alle sammen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IAD Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Noen med kjennskap til disse bilene? https://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37732789 https://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37707364 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39947813 Denne var dritkul! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.