Enebakk Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Noen som har noe kjenskap til den her: http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=1002236;Modified=1256601900 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enebakk Posted November 10, 2009 Author Share Posted November 10, 2009 Det her må jo egentlig hvere et kupp? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19770099 Skulle bare hatt penger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 Hadde vært kult med 400.000,- til, til G også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enebakk Posted November 10, 2009 Author Share Posted November 10, 2009 Hmm vil ha vil ha. hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 Lyst på G jeg, men prisene er så hinsides på dem, særlig når man må ha med bakseter. Jeg tittet litt i helga, og fant en 1998 G500 med bakseter til 335.000 tror jeg det var. Samtidig var det en 2004 G500 til 339.000. Den siste hadde gått halvparten av den første. Om bare 4-5 år, når den siste kan registreres om gratis, så kommer prisforskjellen på disse til å være ganske stor, og jeg kjenner at det dreper motivasjonen litt. Det blir liksom litt dumt å kjøpe ny pappa-bil, og så beholde TDTn for å bruke når familien skal på hytta eller noe sånt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aussie Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Hva med denne FrodeS http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19831465 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Honoré Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Hva med denne FrodeS http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19831465 Fin bil dette, meeeeen....... 88hk, det er litt lite for denne bilen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aussie Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Hva med denne FrodeS http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19831465 Fin bil dette, meeeeen....... 88hk, det er litt lite for denne bilen Har en liten formening om at FrodeS ikke har det så travelt, og skulle så være så kan han jo putte inn en liten snurre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Hva med denne FrodeS http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19831465 Den så veldig fin ut, men fortsatt så er det jo en håpløst gammel bil, med enda mer håpløst liten motor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enebakk Posted November 14, 2009 Author Share Posted November 14, 2009 Hva med denne FrodeS http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19831465 nå er bilen solgt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enebakk Posted November 18, 2009 Author Share Posted November 18, 2009 Den her så fin ut http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=...fied=1258322243 han skal vist ha min45000,- for den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enebakk Posted January 8, 2010 Author Share Posted January 8, 2010 Den her ser jo fin ut http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20464197 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enebakk Posted January 8, 2010 Author Share Posted January 8, 2010 Formelig skriker etter en kompressor, Emil jeg veit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Denne var litt kul 500E 1986 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjærand Matre Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Jern-åtteren som står i denne er samme som i 500 126-SE/SEC. Den oppleves faktisk som litt slapp i 2,5 tonn bil. G320'en min som elsker turtall er faktisk raskere ut av lyskrysset enn denne. Slår meg på dreiemoment da men ... Skal du bruke masse penger på en G500 så kjøp de som er litt nyere med 300 hester og nye generasjonen åtter. De originale første 500GE (ikke G500) er faktisk skrudd sammen av AMG og har motorfester som koster like mye som en ok konebil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Jern-åtteren som står i denne er samme som i 500 126-SE/SEC. Den oppleves faktisk som litt slapp i 2,5 tonn bil. G320'en min som elsker turtall er faktisk raskere ut av lyskrysset enn denne. Slår meg på dreiemoment da men ... Skal du bruke masse penger på en G500 så kjøp de som er litt nyere med 300 hester og nye generasjonen åtter. De originale første 500GE (ikke G500) er faktisk skrudd sammen av AMG og har motorfester som koster like mye som en ok konebil. Problemet er jo at G aldri kom med 32V 500-motoren. Det kom disse amg-monterte 500GE i 93/94, deretter var det ingen G500 før godt ut i 98-modellen, og slikt begynner å koste mye penger. Prisen tatt i betraktning, syns jeg ikke denne 500GE-saken så ut som noe dårlig kjøp. Mulig den ikke vinner lyskryssdueller, men med 245 hk bør den i hvertfall stille i en helt annen klasse enn de mer vanlige 300GD. Den har nye typen karosseri også, såvidt jeg kan bedømme. HER er eksempel på en litt nyere G500 med 24V. Mye nyere og mer moderne interiør, men en helt annen prisklasse. En ganske stusselig 280GE får man en del rimeligere : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22377889 For omtrent samme prisen får man en litt tøff, kort 350 turbodiesel : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22000792 Selvsagt en helt annen klasse effektmessig, men den så fin ut, og er en del nyere innvendig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjærand Matre Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Neida, den 500'en er ikke dum. Men sammenligner du med 280'en og 350'en så er den et røverkjøp. 280'en finansierer alle rikingene i Dubai med forbruket sitt OG den er en 460 fra steinalderen uten permanent 4-hjulstrekk ABS og evt. andre elektroniske krykker. 350'en er på papiret en bra diesel men er av gode grunner den motoren med kortest levetid noensinne i Daimler-Benz historie. Den fikk veldig fort et ekstremt dårlig rykte på kjøling, rådebank, topplokk og generelt motorhavari. Det er ganske mange av dem i markedet som har fått varierende nivå av oppgraderinger og mange av disse er gode kjøp men det er vanskelig å forutsi hvilke av dem som er ok og hvilke av dem som er en dyr hobby. Generelt sett, ikke kjøp en G350 med mindre du får dokumentasjon på ca 100 000 i påkost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Neida, den 500'en er ikke dum. Men sammenligner du med 280'en og 350'en så er den et røverkjøp. 280'en finansierer alle rikingene i Dubai med forbruket sitt OG den er en 460 fra steinalderen uten permanent 4-hjulstrekk ABS og evt. andre elektroniske krykker. 350'en er på papiret en bra diesel men er av gode grunner den motoren med kortest levetid noensinne i Daimler-Benz historie. Den fikk veldig fort et ekstremt dårlig rykte på kjøling, rådebank, topplokk og generelt motorhavari. Det er ganske mange av dem i markedet som har fått varierende nivå av oppgraderinger og mange av disse er gode kjøp men det er vanskelig å forutsi hvilke av dem som er ok og hvilke av dem som er en dyr hobby. Generelt sett, ikke kjøp en G350 med mindre du får dokumentasjon på ca 100 000 i påkost. Jeg tenker litt sånn at 350-motoren i grunn er "identisk" med 300. 350 selges ganske billig pga. dårlig rykte, og da kan man heller sette av 10-15.000 på vedlikeholdsbudsjettet. Når/hvis motoren går heden, kjøper man en 300-motor og stapper den neddi. Jeg leste på en amerikansk side en gang at de 350-motorene ryker i tur og orden, men at alle inntil et visst årstall fikk nye motorer på garanti når de gamle røyk. Byttemotorene skulle visstnok holde vesentlig bedre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Dette er skikkelig pappabil! G55 AMG Kompressor! Løp og kjøp hvis du har råd! http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22896124 Det hender jeg sikler litt på G. Har veldig lyst på, men det er for dyrt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 740 for en varebil? :shock: 1,55- pr. hest! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Kul trekkvogn dette! Hva tror dere staten skal ha for resten av setene i bilen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted September 18, 2010 Share Posted September 18, 2010 Om tallene jeg fant (2485 kg, 476 hk, 406 g/km CO2) stemmer koster det den nette sum av 528000,- til det store sluket å sette inn resten av setene.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted September 18, 2010 Share Posted September 18, 2010 Om tallene jeg fant (2485 kg, 476 hk, 406 g/km CO2) stemmer koster det den nette sum av 528000,- til det store sluket å sette inn resten av setene.. Dvs. at man sparer 100.000 i året på å kjøre varebil.. Da er det like greit at far har denne, og kjøper en helt grei bruktbil til mor som hun kan bruke når hun skal i butikken med barna Så får far kjøre i fred også. Ser for meg at G med nesten 500 hk kan by på kjøring som ikke nødvendigvis bejubles fra bedre halvdeler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 18, 2010 Share Posted September 18, 2010 Om tallene jeg fant (2485 kg, 476 hk, 406 g/km CO2) stemmer koster det den nette sum av 528000,- til det store sluket å sette inn resten av setene.. Dvs. at man sparer 100.000 i året på å kjøre varebil.. Da er det like greit at far har denne, og kjøper en helt grei bruktbil til mor som hun kan bruke når hun skal i butikken med barna Så får far kjøre i fred også. Ser for meg at G med nesten 500 hk kan by på kjøring som ikke nødvendigvis bejubles fra bedre halvdeler Man skal sende mange mennesker med taxi for 528000,- i tilegg så kan man jo spandere en god flaske vin hver gang. Jeg lurte sånn i tilfelle jeg fikk tlf fra Hamar i kveld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted October 8, 2010 Share Posted October 8, 2010 Bil for far : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24633252 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.