Jump to content

Baklys w124


Guest wicky

Recommended Posts

Har sett en del w124 med baklys der hele nederste rad lyser i samme styrke som kjørelys..om noen skjønner hva jeg mener?men bremselyset lyser sterkere...lurte på åssen man kan få til det?

Link to comment
Share on other sites

vel, både tåkelys,vanlig lys og bremselys lyser konstant..og når det bremses så bremser det vanlige bremselyset sterkere..if you get my drift...alt lyser rødt utenom ryggelys og blinklys...

Link to comment
Share on other sites

Guest hopskar

De har vel satt inn 5w pære i tåkebaklyset, byttet pæreholder høyre side slik at du kan bruke 5w pære i tåkelyset der også. Samt at de bruker 5w/21w kombipære i bremselyset. Men da må det vel modifiseres litt på pæreholderen tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tom Bringsvor

Jeg hadde dette på 124, 87, 93 og 95 model

Lagde de ut fra 87 modellen som hadde en hel metall list som pæreholder, og flyttet de over til de andre bilene når de ble byttet inn.

 

Jeg hadde det på følgende måte.

Parklys i de 2 ytterste og bremselys i tåkebaklyset og de ytterste (som du har bremselys i dag.

Skal du ha park og brems i alle seks lys må de lodde inn 2-polet pæreholder i de respektive holderne.

I tåkebaklyset er det en reflektor du bør fjærne ellers blir lyseffekten rar.

Det legges en ny jording til lampeholderne i tillegg, fordi du kan få ett kortvarig totalforbruk på 200W / 12Volt = 16 amp.

Pærevarsleren kan hende lyser hele tiden, effekten gjennom bremselysbryteren økes med 42 watt = 3,5 amp.

 

Slik jeg koblet det virket det problemfritt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde dette på 124' date=' 87, 93 og 95 model

Lagde de ut fra 87 modellen som hadde en hel metall list som pæreholder, og flyttet de over til de andre bilene når de ble byttet inn.

 

Jeg hadde det på følgende måte.

Parklys i de 2 ytterste og bremselys i tåkebaklyset og de ytterste (som du har bremselys i dag.

Skal du ha park og brems i alle seks lys må de lodde inn 2-polet pæreholder i de respektive holderne.

I tåkebaklyset er det en reflektor du bør fjærne ellers blir lyseffekten rar.

Det legges en ny jording til lampeholderne i tillegg, fordi du kan få ett kortvarig totalforbruk på 200W / 12Volt = 16 amp.

Pærevarsleren kan hende lyser hele tiden, effekten gjennom bremselysbryteren økes med 42 watt = 3,5 amp.

 

Slik jeg koblet det virket det problemfritt.[/quote']

 

lyst til å hjelpe meg?mot payment selvfølgelig...

Link to comment
Share on other sites

Guest Tom Bringsvor

Ikke noe problem, kan stikke innom deg eller treffes på annen måte, har noen 2-polet pæreholdere liggende, måtte kjøpe 10 stk. når jeg holdt på.

Jeg er født nysgjerrig

"No payment" eventuelt kun symbolsk "RILUM" (Rett I Lomma Uten Moms)

Link to comment
Share on other sites

vel, endelig fått parklys i alle røde lysene bak og jeg retter herved en STOOOOOOOOOOOOR TAKK til Tom Bringsvor som tok seg to kvelder til å hjelpe meg med dette...til hvilken pris?helt gratis..dette er det man kaller ekte entusiast...ville bare takke deg igjen Tom!

 

sNaxxx

Link to comment
Share on other sites

vel' date=' endelig fått parklys i alle røde lysene bak og jeg retter herved en STOOOOOOOOOOOOR TAKK til Tom Bringsvor som tok seg to kvelder til å hjelpe meg med dette...til hvilken pris?helt gratis..dette er det man kaller ekte entusiast...ville bare takke deg igjen Tom!

 

sNaxxx[/quote']

 

Så morsomt daa :D Du må slenge ut noen bilder wicky!

Link to comment
Share on other sites

Guest Tom Bringsvor

Kjempeknall, men du må få tak i beskyttelseslokket til sikringsboksen, er det kanskje noen som har dette slengende til en 124 bil, så si i fra.

 

Du bør også raskest rense irringa på sikringene, ta rad for rad.

 

Takk for takken.

Link to comment
Share on other sites

Kjempeknall' date=' men du må få tak i beskyttelseslokket til sikringsboksen, er det kanskje noen som har dette slengende til en 124 bil, så si i fra.

 

Du bør også raskest rense irringa på sikringene, ta rad for rad.

 

Takk for takken.[/quote']

 

sprayet sånn 5-65 på sikringene..tror jeg den sprayen het iallefall...skal rense dem iløpet av helgen/neste uke..begynt i ny jobb som tar mye av fritiden...bilder kommer vel snaaaart...sikkert i løpet av helgen 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Espen
Kjempeknall' date=' men du må få tak i beskyttelseslokket til sikringsboksen, er det kanskje noen som har dette slengende til en 124 bil, så si i fra.

 

Du bør også raskest rense irringa på sikringene, ta rad for rad.

 

Takk for takken.[/quote']

 

sprayet sånn 5-65 på sikringene..tror jeg den sprayen het iallefall...skal rense dem iløpet av helgen/neste uke..begynt i ny jobb som tar mye av fritiden...bilder kommer vel snaaaart...sikkert i løpet av helgen 8)

Hadde vært interessant å sett hvordan baklysene så ut når hele rekka er satt i sving.....er bildene langt unna?

Link to comment
Share on other sites

Guest Steinar Lindberg

Ja, det hadde vært kult og sett.

Har faktisk aldri sett noen w124-er med lysa kobla sånn, men det ser sikkert fint ut med hele raden lysende...

 

Wicky, fram med kameraet... :D

Link to comment
Share on other sites

Guest wicky

blaah..gått helt i glemmeboken..ikke brukt bilen på ett par uker nå..men kan ta noen bilder med mobilen iløpet av morgendagen...

Link to comment
Share on other sites

Guest Steinar Lindberg

"If tomorrow never comes..."

Kjent sang av Garth Brooks, også gjort av Ronan Keating.

Og tydeligvis også nå et Wicky-syndrom... :wink:

 

Wicky, wot 'bout those pictures...?? :?: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest wicky

hehe....sorry McFlurry..bare stress og slikt på privatfronten..skal prøve å ta noen bilder idag, men da blir det bare med mobilen...

Link to comment
Share on other sites

Guest Steinar Lindberg

Spørs om ikke hunden spiste opp hele Wicky denne gangen, ikke bare kickdown'en....

Men baklysene ser sikkert smashing ut. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...