Jump to content

Motorfusking (Lugging) ved girskift E220 automat

Recommended Posts

Guest Frank Osland
Posted

Har en '94 mod. E220 automat med følgende problemer... ved girskift på full gass eller kickdown oppstår følgende.. 1 til 2 gir går forholdsvis greit. Girer om ved ca 5500 omdreininger. Derimot ved 2 til 3 oppstår en slags "lugging" i motorgangen ved samme turtall (5500), og girskift går helt på trynet! Dersom jeg slipper gassen noe, girer den omsider, men da selvsagt et hakk for mye og jeg mister hele pådraget... Dersom jeg er "sta" og holder full gass "lugger" motorpådraget seg et kort øyeblikk videre forbi 5500 omdr. og oppover til ca 6000 eller mer, for så å gi overføringen en kraftig smell ved girskifte... Jeg har vært heldig nok til å ha få tatt et gratis feilsøk på en Merce forhandler i dag, men ble ikke noe klokere av den grunn. Jeg fikk låne ny luftmengdemåler og overspenningsrelé samt utkobling av lamdasonden?? (sikkert feil uttalt...), men ingen forskjell. Ved feilsøking med måleapparat ble det ikke funnet noe som kunne hjelpe meg på noe vis... Noen ideér?

Guest Andrrré
Posted

Håper du husker å skrive ned alle forslagene nå Frank... Ha hah...