Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er på utkikk etter nye felger og sikkler litt på skikkelige Borbet A felger 8) har slike til på vinterdekkene, dog bare 15"

Lyst å sattse på 18" og har faktisk en gang sett disse felgene i 18"!!! de er sjelden i  17" så kan tenke meg 18" e enda værre å finne8) men er det noen som vet hvor jeg eventuelt kan finne dem i den størrelsen?

Posted

Tror det er lettere å vinne i lotto enn å finne 18" Borbet A felger....

Hehe, er nok desverre det jah  :(  Har sett noen VW caraveller med 18" borbet.. IKKE misunnelig nei!  :lol:

Posted

mener å huske at vw 5 bolta felger passer Mercedes.

så det er bare å lete på vw forumer :D

Stemmer det ja, har en kamerat som har de 16" Penta/AMG felger på sin 80talls caravelle

Og dem kler dem minst like godt! Volvo og Ford, har vel også noe i samme gate?

Mener å ha sett både Volvo 240 serien og granada med slike PentaStyle felger...

Posted

Joda, både Granada, Scorpio og de gamle 17m, 20m og 26m har 5x112 boltmønster. Men ikke Volvo 240. Den mener jeg har 5x114,3 eller 5x120.

Posted

VW/Audi har mindre senterhull enn MB, så originale vw-felger kan være vanskelige å få på, mens aftermarket er sikkert laget med størst mulig senter, og burde passe greit.

Posted

VW/Audi har mindre senterhull enn MB, så originale vw-felger kan være vanskelige å få på, mens aftermarket er sikkert laget med størst mulig senter, og burde passe greit.

Mb har som regel 66.6mm og 57.1 eller 57.5mm på VW

Posted

Hellsiken! fant en fyr som solgte 18" borbet a felger!!!!  :shock:  noen som har 15.000 liggende å slenge som jeg kan få til felgkjøp? Da tar jeg gladelig i mot  8)

• 4 years later...
Posted

Hei

Jeg vil bare si at jeg har hatt og solgt en del Borebet A felger gjennom tidene i 16" og 17".

Ser at den tråden er noen år gammel men disse felgen blir ikke lettere å fine for det. Men jeg anbefaler Blocket i Sverige, der er et godt sted å lette. Svenskene drev mye med bil bygging også på den tiden da dette var saker og de kjøpte slike i 17" og 18" til sine prosjekter. Tyskland er også en bra plassen å lete, men litt mer vrient å få kjøpe/sende. Finner man noen i 18" så er det stort sett til Mercedes/Audi (5x112) eller Bmw (5x120) boltsirkel, og da skal man bare kjøpe de for disse er ikke hverdags kost.

Jeg solgte et sett 17"til W126 i fjor (2013), de var super strøkne med blank kant og sort senter og helt fri for skader. De var i 8,5x17" et13 og 10x17" et20 med veldig gamle dekk men med greit mønster. De ble solgt på finn for 6000.- Det var masse folk som ringte på de men skulle bare prute og lure, 6000,- for strøkne sånne med dekk er kjempe billig så vis man finer noen så ikke vær gnien for da blir men sittende uten.

Jeg har selv noe som jeg skal ha på gamle SEC'en min og de holder jeg på pr i dag å restaurere litt. Det er den sjeldne 18" utgaven. De er 8,5x18" et18 og 10x18" et17 slike felger er ikke lett å oppdrive fordi det var ganske unikt å kjøpe så stort på tidlig 90'tallet. De var også drit dyr på den tiden vis man skulle ha dekk til de, men det duker av og til opp sjeldne saker til salgs men gjerne ikke på finn.

Lykke til med jakt!