Jørgensen Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Byttet subframe foringer for en stund siden og har siden gått og lurt på om jeg har montert dem korrekt! når jeg jekker bilen opp så er der ca 2 cm mellom sub og undervogn, er det sådan det skal være? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 Du har gjort en ørliten liten ting feil, når du presset inn den nye foringen så var det ikke klaring mellom "mothold" og foring så du har ikke fått den helt inn, det er ikke farlig, og den vil ikke løsne men prøv å få det ordnet. Ett tips, legg 2 skrujern eller lignende mellom subframe og feste på bilen uten å være nære foringen slik at den er helt klar, og prøv å press foringen litt og se om den kommer det siste stykket, hvis ikke så må den ut igjen for å fjerne dritt etc i mellom foring og subben. Lykke til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest munch Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 Lidt mystisk, for det virker som bolten er for lang klare ikke å skru bolten længer inn. Kan det tenkes at det er feil type foring jeg har fått? Eller er det samme type på alle 124 modeller? Jørgensen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 Det er helt korrekt, men det er senteret på foringen som stopper og gjør at bolten ikke går lenger inn....og ikke dra til slik at du knuser alt inni der.... det skal ikke brukes mer enn vel 70Nm på de boltene..... Du må presse "subben" lenger ned for å få foringen lenger opp alt etter om det er fremre eller bakre foring.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgensen Posted October 16, 2009 Author Share Posted October 16, 2009 Hmm.. Så bliver der en job med bilen i morgen! Tak for svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts