Jump to content

Instrumentbord

Recommended Posts

Guest Brandtenborg
Posted

Jeg har en MB 190E hvor økonomimåler og klokke ikke fungerer i instrumentbordet. Skulle titte litt på dette for å se om jeg kunne finne ut av det. Men problemet var bare det at jeg ikke fant ut hvordan man får ut instrumentpanelet? Noen som kan hjelpe meg med å forklare det?

Gjerne noen hint om årsak til feil også. (Alle sikringene er hele)

Guest GammelGul
Posted

Instrumentpanelet drar du ut ved å lage deg en krok som følger. En litt stiv ståltråd bøyes slik at du får en mothake på et par mm. Før denne inn på siden av instrumentbrettet, vri slik at mothaken kommen bak kanten og trekk forsektig ut. Bruk gjerne en på hver side, eller dra vekselsvis fra høyre og venstre side. Litt avhengig fra bil til bil vil du få problemer med at speedometervaieren blir for kort. Får du ikke tak i den og får skrudd den av må du av med dekselplata under dashbordet og ta den derfra. Det er også flere ledninger som skal av før du får ut instrumentet. Husk på hva og hvor. Det skal settes sammen igjen også :wink: Økonomimåleren går vel på vakum, og sannsynlig årsak til feilen er at slangen er hoppet av eller er lekk. Hvorfor klokken ikke går vet jeg ikke, men det kan jo hende at det er så enkelt som at ledningen er falt av. Hvis ikke, kjøp et slik: hhcc-germany_stor.jpg :lol:

Guest Brandtenborg
Posted

Hehe! Takk for bra og humoristisk svar! Skal prøve dette! :wink: