Brøl Posted October 14, 2009 Posted October 14, 2009 Kickdown virker ikke, noen som har hvert borti dette? Bilen er en 85 300E. Quote
Jørn Posted October 14, 2009 Posted October 14, 2009 Bryter ved gearsjalter står på S?? Hvis den står på E, så virker ikke kickdown. Kunne jo hende noen har dytta på`n. Quote
FrodeS Posted October 14, 2009 Posted October 14, 2009 Bryter ved gearsjalter står på S?? Hvis den står på E, så virker ikke kickdown. Kunne jo hende noen har dytta på`n. Kickdown skal vel fungere uansett om den står i S eller E? Quote
Jørn Posted October 14, 2009 Posted October 14, 2009 Bryter ved gearsjalter står på S?? Hvis den står på E, så virker ikke kickdown. Kunne jo hende noen har dytta på`n. Kickdown skal vel fungere uansett om den står i S eller E? Gjorde ikke det på min gamle 124. Ei heller på jentungens 201. Ifølge noen som har greie på dette, så skal det være slik. Quote
FrodeS Posted October 14, 2009 Posted October 14, 2009 Bryter ved gearsjalter står på S?? Hvis den står på E, så virker ikke kickdown. Kunne jo hende noen har dytta på`n. Kickdown skal vel fungere uansett om den står i S eller E? Gjorde ikke det på min gamle 124. Ei heller på jentungens 201. Ifølge noen som har greie på dette, så skal det være slik. Da har du sikkert rett i det. Jeg trodde kickdown var litt "hellig", og at man da skal få max power uansett. På nyere biler med limit, så skal jo kickdown overstyre limiten. Det enkleste å sjekke er om selve bryteren fungerer. Finn et multimeter og mål om det skjer noe når den trykkes inn. Jeg har aldri feilsøkt på den selv, men vil tro det er en ledning som kan dras ut for å teste. Quote
Brøl Posted October 14, 2009 Author Posted October 14, 2009 Kickdown fungrer uansett på min 280E, og han mener at den har fungert i både E og S på denne 300Een også.. :s Har prøvd en annen bryter uten noen forskjell.. Quote
Rudi Posted October 14, 2009 Posted October 14, 2009 Kickdown funker på min og uanz om den står i E eller S, men i e må jeg ta kickdown for at den skal gire ned. Er vel noe i bensinpumpereleet som har med kickdown å gjøre eller tar jeg grundig feil der? Mener en bekjent satte inn b.pumperele til manuellbil i en automat og mistet kickdown og bensinkutt ved motorbrems(dvs omtrent ingen motorbrems i det hele tatt ) Quote
Guest Einar Posted October 14, 2009 Posted October 14, 2009 fritt sitert fra instruksjonsbok. Kickdownfunksjonen overstyrer Economy-programmet. Kickdown skal virke uansett posisjon av bryter, er vel ku i N, R og P der liten virkning på KD. Jeg ville begynt å kikke på ledningen til kickdownsolenoiden, den kan ha blit skadet eller hoppet av. Er den ledningen som går ensomt inn bakerst på kassa. Neste trinn er å sjekke relèet og bryteren. Bryteren kan delvis sjekkes ved å trykke skikkelig hardt på pedalen, da kommer de, noen ganger. Ellers så må man bare måle hva som skjer. På min gamle w201 hadde ledningen til solenoiden gnissa mot traversene og det hadde brent en bane i relèet. Quote
Brøl Posted October 14, 2009 Author Posted October 14, 2009 fritt sitert fra instruksjonsbok. Kickdownfunksjonen overstyrer Economy-programmet. Kickdown skal virke uansett posisjon av bryter, er vel ku i N, R og P der liten virkning på KD. Jeg ville begynt å kikke på ledningen til kickdownsolenoiden, den kan ha blit skadet eller hoppet av. Er den ledningen som går ensomt inn bakerst på kassa. Neste trinn er å sjekke relèet og bryteren. Bryteren kan delvis sjekkes ved å trykke skikkelig hardt på pedalen, da kommer de, noen ganger. Ellers så må man bare måle hva som skjer. På min gamle w201 hadde ledningen til solenoiden gnissa mot traversene og det hadde brent en bane i relèet. Er d et eget relè (hvor ligger dette relèet), eller er d Bensinpumpe relèet du mener? Quote
Guest Einar Posted October 15, 2009 Posted October 15, 2009 ER pumperelèet deter snakk om på bensin ja. Quote
Chriss Benz Posted October 15, 2009 Posted October 15, 2009 Sitter kickdown "knappen" der i det hele tatt? Min falt av en gang, og da funket det ikke. Så satt jeg den på, og vips den funket Quote
E_S Posted October 15, 2009 Posted October 15, 2009 På bilen min, og på min forrige 300TDT, er det kickdown uansett når bryteren trykkes inn. Nå hadde jo ikke TDT'en noen S/E-bryter, men på AMG'en er det akkurat samme oppførsel med kick-down uavhengig av bryteren. Quote
repvik Posted October 15, 2009 Posted October 15, 2009 Da har du sikkert rett i det. Jeg trodde kickdown var litt "hellig", og at man da skal få max power uansett. På nyere biler med limit, så skal jo kickdown overstyre limiten. Jaaaah Var ute på langtur med GLK i dag, og kom tilfeldigvis til å trykke inn kickdownbryteren mens limit sto på. Da kom det en liten "pip" og limit forsvant gitt Quote
Guest Einar Posted October 19, 2009 Posted October 19, 2009 Til og med kickdown på manuelle biler med limit. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.