Jump to content

Mercedes-Benz R Klasse Undervurdert?

_s_y_v_e_r_s_e_n_

Recommended Posts

Tror hovedgrunnen til at den er lite omtalt er prisen. Den starter vel på rundt 8-900.000 med hvite skilter. På finn ligger det 31 brukte til salgs, er ikke akkurat mange.

Personlig liker jeg R klassen godt, har kun kjørt en 320 cdi, kunne tenkt meg å prøvd en med større bensin motor, feks 500 :D

En årsak er vel at det er en forholdsvis kostbar bil. Og med høy vekt, og høyt forbruk er den også "politisk ukorrekt" Her til lands er vel brorparten også "ødelagt" ved at man har tatt ut setet og satt inn en skillevegg. Som storfamiliebil er denne perfekt. Du har god plass, og komfortable seter til alle passasjerene. Kjøreegenskapene er eksemplariske, og du har god oversikt. Hadde jeg fortsatt vært i drosjenæringen hadde det nok stått en slik en i garasjen. Tenk dere å cruise avgårde i disse baksetene.

R_Interior.jpg

Det interiørbildet får meg til å få vanvittig lyst på en R-klasse, til tross for at jeg automatisk tenker "likbil" hver eneste gang jeg ser en.

Å Guuuuuuuuuuud så deilig å blitt fraktet det siste stykket til grava i en R....... :lol: :lol:

R er jo kongebil for familier. Dessverre får man vel 2-3 touran for samme prisen. Selv om en touran er en trang liten møkkabil i forhold, så gjør den jobben, noe som antakelig er det viktigste for de som trenger mange seter. Når ungene er jaget ut og man har råd til å bruke penger på bil, så er det nok andre ting enn R som står høyest på ønskelisten.

Dessuten er det nok flere enn meg som sliter med hvordan fronten ser ut på den. Bakfra og fra siden er den tøff, men fronten....

Noen som sa likbil? http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=30509.0 :lol: :lol:

Personlig liker jeg den mye bedre av utseende nå enn jeg gjorde for en tid tilbake, det jeg er skuffet over i den (kan bare uttale meg ang bil med grønne skilter) er at setet blir for høyt i forhold til takhøyde for meg som er 190cm, jeg satt med hodet så det nesten butta i taket uanz om jeg justerte setet så langt ned som jeg klarte få det. Ellers virker det jo som en kanonbra bil.

R er jo kongebil for familier. Dessverre får man vel 2-3 touran for samme prisen. Selv om en touran er en trang liten møkkabil i forhold, så gjør den jobben, noe som antakelig er det viktigste for de som trenger mange seter. Når ungene er jaget ut og man har råd til å bruke penger på bil, så er det nok andre ting enn R som står høyest på ønskelisten.

Dessuten er det nok flere enn meg som sliter med hvordan fronten ser ut på den. Bakfra og fra siden er den tøff, men fronten....

Jeg er enig i at fronten er litt rar og venter vel på en lite facelift, vurderte faktisk selv en kort versjon før jeg kjøpte S204'en

ellers er det fine linjer og god plass. Den er etter mitt skjønn en vel så tøff bil som ML som koster vel omtrent det samme.

og enig i at den blir enda tøffere med litt større hjul på.

Syssler med tanken på å hente hjem en R fra dens hjemland. Er på jakt etter en stor (famile-)bil med firehjulstrekk og sekserdiesel. Er avhengig av plass og fremkommelighet, og er dessuten drit lei firerdieselknakking. Sistnevnte var direkte årsak til at jeg kjøpte C124n for sjelefred.

For underkant av 600.000,- så får en 280 med bakseter. Litt kronglete seteløsning hvis en ofte har med mer enn to barn som sitter i barnestol, men skitt au. Alternativene er jo biler uten stjerne.  :P Faktisk er jeg også fysen på Jeep Commander med 7 seter og MB V6 diesel. Den var grom, men det blir liksom ikke helt det samme.  :?

Håper på å få prøvd en med bakseter i løpet av en ukes tid for å sjekke ut om det er verdt penga - altfor mye av dem og... Dessuten må jeg da kvitte meg med 124n, og det sitter litt langt inne. Det er jo tross alt et stort smykke og kosebilen min  :D ("du er et smykke, og hver dag er en fest")