Jump to content

Mercedes 230 bruker mye bensin

Recommended Posts

Guest 2 Low 4 You
Posted

bruker rundt 1,5-2liter på mila... hvor skal vi starte? for å få ned bensin forbruke, bruker mye selv når man er snill på foten.

2.3 8v

manuel

Posted

jeg hadde 1985 230E automat og den brukte vel ganske så nært dine tall..hmm..sjekket om lambdaen er ok?olje,filtere,plugger og slikt er vel også greit å sjekke....

Guest kodvaag
Posted

Jeg hadde en 1985 230E for en 6-8 år siden, og det skjedde ikke på en eneste tankfylling at den hadde brukt over literen på mila. (Jeg nullet speedometeret hver gang jeg fyllte)

Guest Arne-R
Posted

Enig at sjekk av lambdaen er det første du bør sjekke.

Lamden kan måles ved at man kjører bilen varm, koble i fra lamdaen (jeg har kontakten under matta på passasjersiden,grønn ledning) mål med et voltmeter, du skal ha ca 0,1 - 0,9 v hvis den fungerer, ca 0,5 er best, tror jeg. Sjekk også at oppvarmingen fungerer, de to andre ledningene som går til lamdaen sørger for det. Det skal det være 12v og hvis du Ohm'e lamdaen så skal det være ca 3-5 Ohm. Hvis ikke oppvarmingen fungere vil ikke lamdaen bli varm nok til å begynne å avgi spenning.

Posted

Lambdaverdien er 1 ved perfekt bensingblanding og da skal lambdasonden gi 450mV. Vær oppmerksom på at du ved å koble fra lambdasonden også kobler ut den elektroniske justeringen av innsprøytningen på motoren din.

Søk på forumet på duty cycle, så har jeg en mistanke om at du lærer noe om innsprøytningen på bilen din.