Jump to content

Hvordan få av god gammel understellsmasse ?

Recommended Posts

Posted

Da tenker jeg ikke på understellsmasse som er kommet på uønskede steder, men den gode, gamle plastikklignende understellsmassen som ble benyttet på 70 - og 80 - tallet (mulig lenger).

Prosjektet mitt sliter med litt rust, og det er sikkert mer der på ukjente steder.

Har prøvd:

Sliping (med vinkelsliper og negerskrubb)

Oppvarming og avskraping

Noen andre ideer ?

Posted

Jeg har fjernet en del av det stoffet for leeenge siden og da brukte jeg vinkelsliper. Det støver, røyker og lukter litt ja

Skulle jeg gjort noe lignende i dag hadde jeg nok vurdert en skikkelig varmluftspistol (kan ikke tenke meg no annet enn at det vil funke....)

Guest GammelGul
Posted

Få med deg Geggi, han er vel spesialist nå. :D :D :lol: :lol: :lol: :lol:

Guest Brandtenborg
Posted

Har hørt at det beste er å bruke tørris. Da er det visst bare å knekke av biter fori det blir så sprøtt!

PS: Har ikke prøvd det selv, men hørt fler som har prøvd dette.

Guest MbTore
Posted
Har hørt at det beste er å bruke tørris. Da er det visst bare å knekke av biter fori det blir så sprøtt!

PS: Har ikke prøvd det selv' date=' men hørt fler som har prøvd dette.[/quote']

Det høres faktisk ut som en god idé! :D

• 2 weeks later...
Posted

På dette prosjektet går det faktisk ganske greit med negerskrubb og.

Mulig det har noe med at her er det på skjermen, og kan legge litt vekt på drillen. Sist prosjekt var i gulvet og da lå jeg under bilen.

Posted

Henger meg på forslaget til Bernt: varmluftpistol, det blir som å fjærne maling, kan bare skrapes av etterpå....da følger sikker lakk og grunning med også..... :P

Men hvis du sliper det av så ta på støvmaske...det er ikke særlig gunstig å puste inn den driten..!!

Guest GammelGul
Posted

Litt utenfor tema kanskje, men jeg ser på signaturen din Thomas. Mangler det ikke noe der?

Posted
Litt utenfor tema kanskje' date=' men jeg ser på signaturen din Thomas. Mangler det ikke noe der?[/quote']

Når man kommer opp til S - må man gå nedover igjen....

500'n ville ha en eier som brukte den mer.

• 2 weeks later...
Posted

Tilbake til hovedtemaet ditt T.N.

Egen erfaring er at det i grunnen går greit med negerskrubben og/eller ei god, ekstra godt slipt, malingskrape. Funka ihvertfall bra på RSen og 17Men som jeg hadde før Stjerneinteressen gjorde seg gjeldende. :)