Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ingen som har noen tanker rundt dette? BOS mente det burde passe men kunne ikke si helt sikkert siden produsentene av lyktene ikke er de samme.

Men er det gjort noen endringer i styringen til lykta på faceliften i forhold til pre-facelift?

Noen som kanskje har kjøpt orginale komplette facelift lykter å montert de på en med pre-facelift?

Posted

Vil mene det er en smal sak å bytte om på disse, du har vel samme pære "D2R" på både før og etter facelift. Mulig det er litt annerledes innfesting under lampa, men kabler er likt.

Posted

Da har jeg bestillt lyktene uten styreenhet så får vi se hvordan det passer :) Hvis ikke er det kanskje noen som har noen ripe facelift lykter som trenger å fornye disse? hehe

Hva må av for å komme til skruen som sitter under lykta? Fanger eller skjerm? Sist løsnet jeg skjermen men følte at det må være en enklere måte å komme til på....

• 3 weeks later...
Posted

Har montert facelift lyktene på bilen, byttet om styreenheten og alt fungerte fint inntil i går.

Jeg har tidligere (i sommer) hatt problemer med at det venstre lyset har flashet litt for så å komme tilbake i sommer, fikk da feil på lampa i dashen.

I går så syntes jeg at lyset flimret litt og skrudda da av lyset for så å skru det på igjen og venstre lys tenner ikke igjen. Etter en stund kommer feilmelding opp på venstre nærlys. Har byttet om pærene og det hjalp ingenting, de er foresten D2S Osram, helt nye.

Er det sånn at tenneren har tatt kvelden i den helt nye lykta? Eller kan det være styreenheten under lykta som har tatt kvelden?

Posted

Min erfaring med uorginale xenon kit er at tenneren ryker hvis den ikke blir montert med litt demping. Vibrasjoner og slag i bilen/humper gjør at de slutter og virke :? På S203`en hadde jeg xenon i tåkelysa og da røyk den ene tenneren etter den andre. Bytta til sammen 3 stk før de som hadde montert de, fant ut at montere de uten demping gjør at de ryker like ofte som en bytter boxershorts 8)

De la på litt gummi for så og skru de fast :P Disse var ikke montert på lykta, men på chassis på bilen :?

Ikke sikker om det er feilen i ditt tilfelle. Er bare et tips på at slik røyk mine :D

Posted

Jeg hadde samme problem med xenon i tåkelysa mine også, endte med å "henge opp" balasten slik den ikke satt fast i bilen.

Men grunnen til at jeg mistenker styreenheten (er vell en sprenningsregulator, sto på den i hvertfall) er at jeg har hatt litt problemer som sakt før jeg rørte noen ting. Men er jo ikke helt umulig at det er tennern men den er jo montert inni lykta så er jo ikke bare bare :P