Guest atle. Posted October 11, 2009 Posted October 11, 2009 min 320 95 mod w140 bruker ca 2 til 3 mil før den har 80 grader på nåla, kan dette være en feil i instrumentet eller noe annet ??? Quote
FrodeS Posted October 11, 2009 Posted October 11, 2009 min 320 95 mod w140 bruker ca 2 til 3 mil før den har 80 grader på nåla, kan dette være en feil i instrumentet eller noe annet ??? Det høres i hvertfall ikke riktig ut. Hvordan er varmen i varmeapparatet? Stiger den jevnt og trutt til 80C, eller går den fort opp til 70, og deretter lang tid opp de siste 10? Jeg ville nok forsøkt å bytte termostat. Jeg har aldri prøvd det på w140, men det er vanligvis ikke så dyrt eller vanskelig. Quote
Guest atle. Posted October 11, 2009 Posted October 11, 2009 den stiger normalt til 70 grader så bruker den en evighet til 80. men varmen er veldig bra. føler den virker helt normalt. Quote
FrodeS Posted October 11, 2009 Posted October 11, 2009 den stiger normalt til 70 grader så bruker den en evighet til 80. men varmen er veldig bra. føler den virker helt normalt. Nå er ikke jeg noen ekspert på akkurat den bilen / motoren, men jeg ville nok begynt med å bytte termostaten. Det høres ut som den lekker litt, eller åpner for tidlig. Quote
Guest atle. Posted October 11, 2009 Posted October 11, 2009 ok da prøver jeg det. men sist jeg byttet (w124) så fikk jeg en på 86 grader....er det ikke bedre med en på 90 ? lærte jo på skolen at jo varmere motoren er jo bedre var det for motoren ??? kan spørre om en annen ting her kansje...muligens teknisk dette og tok ut hele klima boksen for å bytte pære i grade viseren , lyser ikke på fører side. så jeg ser ikke å mange grader den står på i mørket...men der var det ikke lett å finne ut av noe gitt...klødde meg egentlig bare i hue...fant ei pære bak ei print plate men hvordan få den ut...følte ikke det var smartest å demontere sånne ting... Quote
FrodeS Posted October 11, 2009 Posted October 11, 2009 ok da prøver jeg det. men sist jeg byttet (w124) så fikk jeg en på 86 grader....er det ikke bedre med en på 90 ? lærte jo på skolen at jo varmere motoren er jo bedre var det for motoren ??? kan spørre om en annen ting her kansje...muligens teknisk dette og tok ut hele klima boksen for å bytte pære i grade viseren , lyser ikke på fører side. så jeg ser ikke å mange grader den står på i mørket...men der var det ikke lett å finne ut av noe gitt...klødde meg egentlig bare i hue...fant ei pære bak ei print plate men hvordan få den ut...følte ikke det var smartest å demontere sånne ting... Det er grenser for hvor varm motoren skal være. Min egen har originalt 82C termostat. Jeg vil tro det er en grunn til det, selv om jeg har lyst til å sette i en som er litt varmere. Klimapanetet ditt håper jeg noen andre kan svare på. Quote
Guest atle. Posted October 11, 2009 Posted October 11, 2009 ja kansje best å holde seg til orginalt.... takk for hjelpen Quote
Recommended Posts