Jump to content

W108 280SE 4.5, riktig pris?

MBrotta

Recommended Posts

Noen som kan ha noe formening om dette kan være riktig pris?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18908482&folderId=616642

Har vært å sett på den, nylakkert og selvfølgelig vanskelig å si hva som skjuler seg under. Men vi klarte i hvert fall ikke å finne noen svakheter, kanaler og alt ga et positivt inntrykk. Motor gikk bra kald og varm, lite svetting og girkassen ga fram seg myke giroverganger. Lekasje fra en servoslange som skulle byttes. Bilen må registreres for første gang i Norge før salg (og dermed EU-godkjennes).

Interiøret var greit, men setene var meget dårlig. Noen småfeil, blinklysbryteren måtte man holde på plass selv, justering av varme (bryterene) var mer eller mindre låst og hjullager foran var dårlig (holder med stramming i følge selger). Aircon var derimot i orden!

Det er vanskelig å vurdere riktig pris på dette synes jeg, ikke er det så mange å sammenlikne med og tilstanden varierer jo rimelig mye...

Som du selv sier så er det vanskelig å vurdere om det er riktig pris. Men for å ta kortversjonen så er riktig pris det som kjøper og selger blir enige om.

Nylakkert og USA har en dårlig klang i mine ører. Ta med en magnet og legg den på karosserisidene. Faller den ned på bakken stadig vekk er mine mistanker bekreftet.

Ser ut som bildene viser en pen bil.

Sjekk om det er rustvann i radiatoren, kjølevæske er ofte skippet på US biler

Normalt at blinkeren blir slitt, likeså hendlene på varmeapparatet

Setene pleier faktisk å holde rimelig greit

Vindu og dør pakninger pleier å være dålige på disse, sjekk for rust under pakingen i bunn av dørene

Ta noen gode drag og hør etter klonk i diffen, er ofte lyd i disse

En ting skal sies, du har iallefall utrolig god smak på biler  8) Denne har jeg siklet

på i lange tider selv. Jeg blir ikke helt klok på disse prisen på disse S-klassene heller jeg,

for det varierer så utrolig egentlig. Håper uansett du vil finne ut av det, og håper vi vil

få se en denne/eller en tilsvarende s-klasse her om ikke lenge, for dette er virklige flotte biler altså.

Det er et eller annet ved disse bilene som tiltaler meg! Spesielt den amerikanske versjonen med de runde lyktene. Har vist bildene av denne bilen til flere og det er overraskende mange som synes dette er en flott bil (også ikke-mbentusiaster).

Magnettrikset bør helt klart prøves, regner med dette er for å finne ut hvor mye sparkel som er brukt??

Pakninger rundt dører og vinduer ble sjekket og det så bra ut. Klonk i diffen hørte jeg ikke spesielt etter, men vil tro at jeg hadde latt merke til dette om det kom lyd derfra.

Guest heckflosse

Var avgårde og så på denne før den ble lakkert, og den har hatt en skade på venstre side en gang i tiden,

da døra var veldig trang nede fremover mot forskjermen. Det som værre var, var at hele høyre rammevange

ca. den siste halvmeteren bak var helt opprustet, og det var også skikkelig godt med rust i bakplata, vurderte den

så dårlig at det måtte skift til for å få det bra..

Innvending var den en dass... Sjekk hva som har blitt gjort med dette nøye opp før du ev. handler, og lykke til...

Synes bilen er galt priset, den sto til ca. 60 før lakkering, og den er ikke noe mere verdt nå....

Helt nylakkert INGEN rust

Når selger skriver det i annonsen og i tillegg skriver INGEN med store bokstaver, så går selger rimelig tøft ut i sine påstander, så da er bare å saumfare bilen og at den er i den stand som selger påstår den er. 8)

Finner en rust så utbedrer sikkert selger det når han skriver INGEN rust. :D

En perfekt bil ville vel fort koste opp mot...mye mer... (200.000?). En viss gambling vil det jo bli uansett. Det er i hvert fall viktig at prisen står i stil til faktisk tilstand. Får nok ta en tur til og benytte tipsene som har kommet fram her og høre hva som er gjort med rammevang etc.

Ser en til her:

http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=419745;Modified=1206436716

Jeg syns nå at prisene kanskje er litt stiv på den grå. Sjekk prisene i Tyskland f.eks. For 200K får du en relativt grei 6,3.

Hvis denne motoren produserer 220 hester som det blir påstått så er det ikke original motor. En US-utgave med 4.5 gir 190HK.

• 3 years later...

Supert, takk for svar. Dette er vakre biler, ønsker meg en 280 SE 3,5 coupe. Er det noen som vet om noen?

Det er veldig langt mellom hver 3.5 coupe til salgs i Norge dessverre, og med tanke på at det finnes godt under 10 slike biler her

til lands er det vel ikke å regne med at det kommer noen til salg med det første heller...

Det ligger dog noen hochkühler biler (61 - 69) i varierende tilstand på finn.no

Skal du ha en 3.5 kan det være en ide å svinge seg, de fine utgavene begynner å krype over 100.000 Euro, og de blir nok ikke billigere med tiden heller.

Så ut som en fin bil ved første øyekast, men jaggu var det mye å ta tak i hvis man er pirkete. Men som en bruksveteran var det vel greit?

Karosseriet holdt seg veldig fint i min periode i hvert fall, men interiørmessig var det ganske mye å ta tak i! Etter litt justering av stift gikk motoren reint og fint :) Det var tydelig at mange hadde sansen for disse bilene, særlig de av den eldre garde som hadde en far, en onkel, en nabo eller en eller annen med en slik bil...

Er innom blocket hver dag, det ligger ikke noen 280 SE 3.5 coupe der.

Da tror jeg du må justere søkebegrepene dine... Denne har ligget på blocket i flere måneder..

http://www.blocket.se/vastmanland/Mercedes_280_SE_3_5_Coupe_Flaschkuhler_42611817.htm?ca=7&w=3

Og er du på jakt etter en slik bil er nok denne verdt en tur til søta bror.. Det er langt mellom 3.5 coupeer i denne prisklassen ihvertfall.