Chriss Benz Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Noen som vet om man får bilde i posten ved å bli tatt bilde av i Sagdalen? Håper det bare er en skremme-fotoboks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunsen Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Du får ikke tilsendt bilde, tror dem er ganske strikse på å gi ut bilder, var ihvertfall det for 4 år siden (sist gang jeg ble tatt bilde av ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Du får ikke tilsendt bilde, tror dem er ganske strikse på å gi ut bilder, var ihvertfall det for 4 år siden (sist gang jeg ble tatt bilde av ) Er enda slik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Hei Chriss, er desverre ikke noe skremmeboks.... Tar utrolig mange de 2 boksene der.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chriss Benz Posted October 9, 2009 Author Share Posted October 9, 2009 Takk for svar, selv om de var negative Hvis jeg først må betale 3 lapper for å bli tatt bilde av, så skal jeg ha bilde ass Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Då får ikke bildet om du betaler det dobbelte heller :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Westpold Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Jeg fikk kr.6200,- der i bot for 2 år siden. Så no lureboks er det ikke. Bare å vente i spenning. Jeg kjørte i 71 kmh sto det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonassen Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Du har vel krav på å få se bildet..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enebakk Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 jeg har iallefall sett på bilde hver gang jeg har blitt tatt bilde av. det har blitt noen ganger ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Du kan se det hos politiet, men du får ikke muligheten til å ta det med deg hjem, ramme det inn, og henge det over peishylla nei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Du kan se det hos politiet, men du får ikke muligheten til å ta det med deg hjem, ramme det inn, og henge det over peishylla nei. Spørre om de kan ta en kopi på kopimaskina? Ser enda mer forbrytersk ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chriss Benz Posted October 9, 2009 Author Share Posted October 9, 2009 Æsj, nå gruer jeg meg ass! ganske sikker på jeg kjørte under 70, men noe over 60 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chriss Benz Posted October 9, 2009 Author Share Posted October 9, 2009 Sånn ser forøvrig prislisten ut Jeg hadde vel mellom 11 og 20 km/t for fort, så blir dyrt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Æsj, nå gruer jeg meg ass! ganske sikker på jeg kjørte under 70, men noe over 60 Er det så mye å grue seg for, da? Kjipt er det, men sånt må man regne med når man kjører bil i dette landet. En bot i ny og ne vil komme, med mindre man (nesten) parkerer og lager kø hver gang man kjører bil. 1. vent lengst mulig med å svare på brevet, vent gjerne på en purring. 2. krev å få se bildet, ikke si noe som får deg til å inrømme. Muligens er bildet for dårlig, hvis ikke, så får i hvertfall noen jobbe litt for pengene dine. 3. hvis de ser det er deg, og du ikke kan nekte, så sørg for å få delt betalingen opp i så mange avdrag som mulig. Dettet koster deg ingenting ekstra, det blir bare en masse ekstra brydderi. 4. betal alle regninger 2 uker for sent. Bare sånn på faen... Så får de som vil mene at det er misbruk av offentlige ressurser så mye de orker for min del. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Will Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Bare sånn på faen... Så får de som vil mene at det er misbruk av offentlige ressurser så mye de orker for min del. Når en først er inne på denne. Hva skjer om en i første omgang nekter på at en har kjørt for fort? En blir naturligvis anmeldt, det blir rettsak, og en får et tidspunkt en må møte til denne... Men en time før rettsaken innrømmer en de faktiske forhold, og er villig til å betale boten. Vil dette få noen økonomiske konsekvenser, bortsett fra den faktiske boten?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Ringberg Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Da er det lettere å ringe statens innkrevingssentral i mo i rana å be om utsettelse eller avbetaling i 100 lapper om man vil. Snakker av erfaring Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Minste sum man kan betale inn er 500,- om gangen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chriss Benz Posted October 10, 2009 Author Share Posted October 10, 2009 Æsj, nå gruer jeg meg ass! ganske sikker på jeg kjørte under 70, men noe over 60 Er det så mye å grue seg for, da? Kjipt er det, men sånt må man regne med når man kjører bil i dette landet. En bot i ny og ne vil komme, med mindre man (nesten) parkerer og lager kø hver gang man kjører bil. 1. vent lengst mulig med å svare på brevet, vent gjerne på en purring. 2. krev å få se bildet, ikke si noe som får deg til å inrømme. Muligens er bildet for dårlig, hvis ikke, så får i hvertfall noen jobbe litt for pengene dine. 3. hvis de ser det er deg, og du ikke kan nekte, så sørg for å få delt betalingen opp i så mange avdrag som mulig. Dettet koster deg ingenting ekstra, det blir bare en masse ekstra brydderi. 4. betal alle regninger 2 uker for sent. Bare sånn på faen... Så får de som vil mene at det er misbruk av offentlige ressurser så mye de orker for min del. Dette skal tas opp til vurdering. Men hva om bilen ikke står registrert på meg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Herregud, det norske byråkratiet sluker nok ressurser som det gjør - stå for det du har gjort og få det ut av verden! At fartsgrensene er feil og at politiet bruker for store deler av sin tid på å ta råkjørerne kan du best gi uttrykk for på andre måter. Kall det gjerne en "protest", men det er ingen andre enn deg selv du lurer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Dette skal tas opp til vurdering. Men hva om bilen ikke står registrert på meg? Da er det den bilen står registrert på som får brev. Denne må da kreve å få se bildet. Det vil da antakelig være ganske tydelig at det ikke er vedkommende som har kjørt. Husk at man er ikke forpliktet å angi familiemedlemmer. Hvis det er noen du er i nær familie med, så kan vedkommende si at han/hun dessverre ikke kan opplyse om hvem som kjørte. Det som skjer da, er at politiet ganske fort skjønner det er nær familie. De har da anledning til å sjekke passregisteret eller noe sånt og sammenlikne passbilder for å finne deg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian&Jittima Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 oppdeling av bot går på prosent og ikke minimum 500kr,for noe år siden drev jeg med en lukrativ kjøring til Tyskland med kassebil og hjem igjen samme dagen,lasten var øl til tørste kunder... Det gikk som det måtte til slutt og ble vinket inn på Ørje tollstasjon med 1188 liter med øl,20k i bot.... Tenkte som slik at jeg skal max betale 500 kr i mnd MEN det gikk ikke så lett,dem hadde en prosentandel jeg minimum måtte betale,mener det var 1200 eller 1250 kr i mnd.... Det var SURE penger det!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 oppdeling av bot går på prosent og ikke minimum 500kr,for noe år siden drev jeg med en lukrativ kjøring til Tyskland med kassebil og hjem igjen samme dagen,lasten var øl til tørste kunder... Det gikk som det måtte til slutt og ble vinket inn på Ørje tollstasjon med 1188 liter med øl,20k i bot.... Tenkte som slik at jeg skal max betale 500 kr i mnd MEN det gikk ikke så lett,dem hadde en prosentandel jeg minimum måtte betale,mener det var 1200 eller 1250 kr i mnd.... Det var SURE penger det!!!! Mulig de har %-andel av summen også, men er ganske sikker på at man ikke får betalt lavere summer enn 500,- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 I det man blir anmeldt står det på rullebladet. Forenklede forelegg havner aldri der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommyy Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 jeg betaler 325kr mnd, så det 500kr greia deres er nokk feil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 jeg betaler 325kr mnd, så det 500kr greia deres er nokk feil Da varierer det tydeligvis en del. Jeg fikk ei bot på 1300,- og da var 500,- minimum unntatt siste måned. (500+500+300) Det er noen år sida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts