Jump to content

Fotoboks i Sagdalen

Chriss Benz

Recommended Posts

Du kan se det hos politiet, men du får ikke muligheten til å ta det med deg hjem, ramme det inn, og henge det over peishylla nei.

Spørre om de kan ta en kopi på kopimaskina?

Ser enda mer forbrytersk ut.  8)

Æsj, nå gruer jeg meg ass! ganske sikker på jeg kjørte under 70, men noe over 60  :?

Er det så mye å grue seg for, da? Kjipt er det, men sånt må man regne med når man kjører bil i dette landet. En bot i ny og ne vil komme, med mindre man (nesten) parkerer og lager kø hver gang man kjører bil.

1. vent lengst mulig med å svare på brevet, vent gjerne på en purring.

2. krev å få se bildet, ikke si noe som får deg til å inrømme. Muligens er bildet for dårlig, hvis ikke, så får i hvertfall noen jobbe litt for pengene dine.

3. hvis de ser det er deg, og du ikke kan nekte, så sørg for å få delt betalingen opp i så mange avdrag som mulig. Dettet koster deg ingenting ekstra, det blir bare en masse ekstra brydderi.

4. betal alle regninger 2 uker for sent.

Bare sånn på faen... Så får de som vil mene at det er misbruk av offentlige ressurser så mye de orker for min del.

Bare sånn på faen... Så får de som vil mene at det er misbruk av offentlige ressurser så mye de orker for min del.

Når en først er inne på denne. Hva skjer om en i første omgang nekter på at en har kjørt for fort? En blir naturligvis anmeldt, det blir rettsak, og en får et tidspunkt en må møte til denne... Men en time før rettsaken innrømmer en de faktiske forhold, og er villig til å betale boten. Vil dette få noen økonomiske konsekvenser, bortsett fra den faktiske boten??

Æsj, nå gruer jeg meg ass! ganske sikker på jeg kjørte under 70, men noe over 60  :?

Er det så mye å grue seg for, da? Kjipt er det, men sånt må man regne med når man kjører bil i dette landet. En bot i ny og ne vil komme, med mindre man (nesten) parkerer og lager kø hver gang man kjører bil.

1. vent lengst mulig med å svare på brevet, vent gjerne på en purring.

2. krev å få se bildet, ikke si noe som får deg til å inrømme. Muligens er bildet for dårlig, hvis ikke, så får i hvertfall noen jobbe litt for pengene dine.

3. hvis de ser det er deg, og du ikke kan nekte, så sørg for å få delt betalingen opp i så mange avdrag som mulig. Dettet koster deg ingenting ekstra, det blir bare en masse ekstra brydderi.

4. betal alle regninger 2 uker for sent.

Dette skal tas opp til vurdering. Men hva om bilen ikke står registrert på meg?

Herregud, det norske byråkratiet sluker nok ressurser som det gjør - stå for det du har gjort og få det ut av verden! At fartsgrensene er feil og at politiet bruker for store deler av sin tid på å ta råkjørerne kan du best gi uttrykk for på andre måter. Kall det gjerne en "protest", men det er ingen andre enn deg selv du lurer.

Dette skal tas opp til vurdering. Men hva om bilen ikke står registrert på meg?

Da er det den bilen står registrert på som får brev. Denne må da kreve å få se bildet. Det vil da antakelig være ganske tydelig at det ikke er vedkommende som har kjørt. Husk at man er ikke forpliktet å angi familiemedlemmer. Hvis det er noen du er i nær familie med, så kan vedkommende si at han/hun dessverre ikke kan opplyse om hvem som kjørte.

Det som skjer da, er at politiet ganske fort skjønner det er nær familie. De har da anledning til å sjekke passregisteret eller noe sånt og sammenlikne passbilder for å finne deg.

oppdeling av bot går på prosent og ikke minimum 500kr,for noe år siden drev jeg med en lukrativ kjøring til Tyskland med kassebil og hjem igjen samme dagen,lasten var øl til tørste kunder... Det gikk som det måtte til slutt og ble vinket inn på Ørje tollstasjon med 1188 liter med øl,20k i bot.... Tenkte som slik at jeg skal max betale 500 kr i mnd  :lol: MEN det gikk ikke så lett,dem hadde en prosentandel jeg minimum måtte betale,mener det var 1200 eller 1250 kr i mnd.... Det var SURE penger det!!!!  :lol:

oppdeling av bot går på prosent og ikke minimum 500kr,for noe år siden drev jeg med en lukrativ kjøring til Tyskland med kassebil og hjem igjen samme dagen,lasten var øl til tørste kunder... Det gikk som det måtte til slutt og ble vinket inn på Ørje tollstasjon med 1188 liter med øl,20k i bot.... Tenkte som slik at jeg skal max betale 500 kr i mnd  :lol: MEN det gikk ikke så lett,dem hadde en prosentandel jeg minimum måtte betale,mener det var 1200 eller 1250 kr i mnd.... Det var SURE penger det!!!!  :lol:

Mulig de har %-andel av summen også, men er ganske sikker på at man ikke får betalt lavere summer enn 500,-