Guest iad Posted August 14, 2005 Posted August 14, 2005 Hei, Er en 2000 mod E320CDI som er gått 145.000 km et trygt kjøp? Kan er det vanlig med noen feil på disse bilene, som kan bli kostbare? (Rusta er tatt på den) Quote
Guest Magnus Posted August 15, 2005 Posted August 15, 2005 Hei! Jeg har en E320CDI. Har hatt relativt lite trøbbel med den egentlig. Så lenge rusten er/blir tatt, så er det ikke veldig mye feil ellers. Okay her kommer litt feil fra husken: Har mistet varmen i høyre varmesete (DYRT), webasto måtte byttes (GARANTI), byttet en ventil (dyrt), høytrykksrør (dyrt) og sikkert litt annet dill. Kilometeren er det ikke noe å si på, min har passert 100k nå. Mye av de reparasjonene som er gjort på min er kostbare, men kjøper man dyr bil, så koster det å reparere også. Quote
Guest iad Posted August 18, 2005 Posted August 18, 2005 Da har jeg lånt bilen med meg hjem. Det er NYDELIG å kjøre Helt utrolig motor MEN den ble også en skuffelse.... lista på mangler er lang til å være en MB som kun har gått 145.000..... Parkeringssensorene virker ikke, justeringen av høyre sete virker ikke, servoen på bakluka virker ikke, dessuten var ikke rusta tatt på den.... Vi får se hva selgeren skal ha i mellom.... MEN å kjøre C200 eller E220CDI blir aldri det samme igjen etter å ha prøvd 320'n..... Quote
Guest iad Posted August 18, 2005 Posted August 18, 2005 Jeg har savnet 6'er siden jeg solgte 280E'n for mange år siden..... og nå frister det definitivt å kjøpe bil med det igjen..... Utrolig kraft og fin gange til å være diesel...... Quote
Guest iad Posted August 19, 2005 Posted August 19, 2005 Da ble det ikke noe bil.... den var stapp full av rust over alt, under hjulbuer, under bilen.... Quote
Guest Magnus Posted August 19, 2005 Posted August 19, 2005 Da ble det ikke noe bil.... den var stapp full av rust over alt, under hjulbuer, under bilen.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Dessverre en vanlig feil på disse bilene. Hvis man ikke får tatt all "vanlig" rust på disse, så vokser det seg nesten enormt. I tillegg ser det ut til at det ruster heftig under på de bilene som ikke er understellsbehandlet fra første stund. Er redd for at 210 er noe av de "skumleste" man kan kjøpe fra MB... Quote
Guest tdha Posted August 19, 2005 Posted August 19, 2005 Stakkars han som eier den bilen. Tenkte på verditapet dersom han må selge den eller kostnaden for å få bilen tilbake til verdig MB stand. Quote
Guest AMG_BRABUS_CARLSSON Posted August 19, 2005 Posted August 19, 2005 Hvorfor ruster 210 så fælt og hva med 211 ruster den også? Quote
Guest iad Posted August 19, 2005 Posted August 19, 2005 Stakkars han som eier den bilen. Tenkte på verditapet dersom han må selge den eller kostnaden for å få bilen tilbake til verdig MB stand. Ja det er sant, det blir ikke lett å selge en sånn bil i den tilstanden.... Det er en forhandler, han sier han ikke var klar over tilstanden, men han skal sende den til Tyskland for garantirep. Må nok går tilbake til å se etter 220CDI da.... men det blir et nederlag..... Noen som vet hvorfor 320'n skal være så mye dyrere å reparere enn 220'n hvis noe skjærer seg? Er de ikke like bortsett fra at 320'n har 2 sylyndre mer? Hørte i dag at 320 visstnok skal være veldig dyr å reparere... Quote
Guest iad Posted August 19, 2005 Posted August 19, 2005 Hvorfor ruster 210 så fælt og hva med 211 ruster den også? Det er det vel egentlig ingen som har et ordentelig svar på? Men mange teorier om det. Men det var vel ikke akkurat noe sjakktrekk av MB å stå så hardt på at bilene ikke skal understellsbehandles..... Hadde dette vært gjort på denne bilen hadde tilstanden antakelig vært en helt annen. Lakken var jo velholdt. Jeg er veldig glad for at jeg tok understellbehandling på min, på tross av at det ble sagt at det ikke var nødvendig. Hørte i dag at også 211'n skulle være utsatt for rust..... Men det kan jo ha vært et enkelt tilfelle.... Quote
Guest Geggi Posted August 19, 2005 Posted August 19, 2005 Hvor hørte du det?Ikke noen i BOS Rogaland som har hørt om dette, hvertfall.... Tror det ikke før jeg har sett det selv, og kan ikke fatte at MB hadde gjort samme blemma en gang til når rustproblemene til 210 var kjent før 211 ble produsert. Ang. 210 rust så er en av grunnene tynnere lag med grunning. I tillegg kjipet de seg med galvaniseringen. Fatter ikke hvorfor noen eiere av slike biler ikke benytter seg av garantien, men lar bilene heller ruste opp.... Quote
Guest iad Posted August 19, 2005 Posted August 19, 2005 Jeg hørte det da jeg fikk kontrollert 320'n, en annen kunde hadde sett en 211 på et karosseriverksted i Oslo med rust på. Men det kanskje selvfølgelig være mange grunner til det, feks. lakkskade som ikke har blitt fikset. og som jeg skrev, det kan jo ha vært et enkelt tilfelle.... Dessuten er vel bilene fortsatt for nye til å si hverken det ene eller det andre... Noen som kjenner til status på 203? Har faktisk begynt å lure på om det er tryggest å beholde den bilen jeg har... kjedelig å låne masse penger på en bil for så at bilen blir verdiløs etter et par år som følge av at rusta kommer.... Er det forresten noen som vet om det er forskjell på rust på biler som har gått ulike steder i Tyskland? Har hørt at biler i syd, spesielt Bayern skal ruster mer enn andre steder. Quote
Guest Geggi Posted August 19, 2005 Posted August 19, 2005 Vel, jeg hadde en av de første produserte 211 og da jeg leverte den fra meg etter snaut 3 år på norske saltveier var det ikke rust hvertfall. Jeg kjøpte den etter at den hadde gått i Tyskland (Flensburg) i 5 måneder. Jeg har hørt at det saltes i Nord-Tyskland, mens det i sør brukes mye mer sand. Det er visst også derfor det er mer steinsprutskader på disse fra Sør-Tyskland. Var et bruktimportfirma som fortalte meg dette for noen år siden... Quote
Guest AMG_BRABUS_CARLSSON Posted August 20, 2005 Posted August 20, 2005 En venn av meg som jobber hos BOS Peugeout i oslo/økern, han fortalte meg at det har åpnet en mercedes avdeling like ved, og der har de alle mercedeser som har problemer med rust inne på verkstedet, fortalte meg at det er mesteparten av 210 og noen av 211 også.Peugeout gutta driver og mobber Merce gutta i matpausen. Quote
Guest tdha Posted August 20, 2005 Posted August 20, 2005 En venn av meg som jobber hos BOS Peugeout i oslo/økern' date=' han fortalte meg at det har åpnet en mercedes avdeling like ved, og der har de alle mercedeser som har problemer med rust inne på verkstedet, fortalte meg at det er mesteparten av 210 og noen av 211 også.Peugeout gutta driver og mobber Merce gutta i matpausen.[/quote'] Kunne være nyttig, ved bruktbil kjøp, å vite hvor på karroseriet 211 ruster. Quote
Guest AMG_BRABUS_CARLSSON Posted August 20, 2005 Posted August 20, 2005 skal snakke med kompisen og be han prate med merce mekanikerne om det, så legger jeg det ut her. Quote
Guest iad Posted August 20, 2005 Posted August 20, 2005 skal snakke med kompisen og be han prate med merce mekanikerne om det' date=' så legger jeg det ut her.[/quote'] Flott. Det setter jeg som potensiell nært forestående bruktbilkjøper stor pris på..... Quote
Guest Magnus Posted August 20, 2005 Posted August 20, 2005 Men det var vel ikke akkurat noe sjakktrekk av MB å stå så hardt på at bilene ikke skal understellsbehandles..... Nei, det var det nok absolutt ikke. Min bil ble understellsbehandlet fra første stund og jeg regner med at den er helt rustfri under. Videre har all "vanlig" (byttet alt av dører og koffertlokk) rust blitt tatt og forskjermer blir tatt på goodwill i oktober. Har gått over bilen med lupe og ikke funnet noe mer antydning til rust noe sted. Håper liksom den er "kurert" etter dette... Quote
Guest Geggi Posted August 22, 2005 Posted August 22, 2005 Ja, da var jeg akkurat i kontakt med BOS (igjen!) og fikk bekreftet at det ikke foreligger melding om rust på 211. Noe BOS hadde vært de første til å vite. Hadde også 211 vært rustobjekt ville det omtrent være "selvmord" av MB etter milliardene som har blitt tapt på 210.... Som sagt hadde jeg en av de første produserte og den var det ikke rust på etter 3-3,5 år. Så med mindre disse bilene du refererer til har gått i Atlantis så.... Kanskje Trond Roald som jobber i systemet også kan komme med et dementi? Quote
Guest Magnus Posted August 22, 2005 Posted August 22, 2005 Tja, BOS sa vel omtrent det samme om W210 i sin tid.... Quote
Guest Trond Roald Posted August 22, 2005 Posted August 22, 2005 Ja' date=' da var jeg akkurat i kontakt med BOS (igjen!) og fikk bekreftet at det ikke foreligger melding om rust på 211. Noe BOS hadde vært de første til å vite. Hadde også 211 vært rustobjekt ville det omtrent være "selvmord" av MB etter milliardene som har blitt tapt på 210.... Som sagt hadde jeg en av de første produserte og den var det ikke rust på etter 3-3,5 år. Så med mindre disse bilene du refererer til har gått i Atlantis så.... Kanskje Trond Roald som jobber i systemet også kan komme med et dementi?[/quote'] Hei!har ikke hørt at det skal være oppdaget rust på 211.det har vært litt rust på de første 203.men,menerå ha hørt at biler produsert etter 8mnd 2003.skal "være" mye bedre enn de før.vet ikke hva som ligger i det.....vi hær i nord har bare vært borti rust på dørene på 210.så kom til nord når dere skal kjøpe 210. hadde ikke hatt så mye betenkeligheter mot å kjøpe en210 hvis den hadde gått her oppe i vårt distrikt. Quote
Guest Geggi Posted August 23, 2005 Posted August 23, 2005 Tja' date=' BOS sa vel omtrent det samme om W210 i sin tid.... [/quote']De hadde aldri kommet seg unna med å nekte at 211 ruster hvis den gjorde det slik som de prøvde seg med 210. Etterhvert har jo alle 210'er fått rust, og all den negative omtalen de fikk med at de nektet å ta ansvar tviler jeg på at de gjør en gang til.... Quote
Guest KjaSol Posted August 23, 2005 Posted August 23, 2005 MB hadde mistet hele sin troverdighet om de hadde levert 211 med like store rustproblemer som 210 har. Hadde vitnet om totalt mangel på erfaringsoverføring og evaluering innad i systemet. Alle kluter bør være satt inn på nettopp dette problemet, så forventer vel at 211 er bedre enn de fleste biler som leveres ut på markedet nå. Så får vi vente og se når rust-statistikkene leveres de kommende år.Forventer å finne dem på topp blandt mest rustfrie biler! Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted August 23, 2005 Posted August 23, 2005 Hva er gjort med 211 for å unngå rust?Er vel noe med forskjermer og panser i alu eller noe, men hva mer? Noe galvanisering? Quote
Recommended Posts