roar_h Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Har etter mange år og vurdering har jeg nå tatt skrittet og meldt meg inn. Mine mb har stort sett bestått av taxier men de funke de og. Har tidliere hatt 94 200d -99 vito 230 td -01 220 cdi elegance-04 220 avantgarde-o7 220 avantgarde- og nå glk 220 cdi edition 1. Mer bilder kan ses på www.hognestad.net Roar Quote
gunsen Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Velkommen i klubben , nydelig bil, smakfullt interiør, er vel ikke så mange i klubben som har GLK , så det syns jeg det var på sin plass å få litt bilder av en GLK Quote
HolgersEN Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Velkommen i klubben Roar :D Sikkler like mye hver gang jeg møter på bilen din ute på veien =P~ Quote
Ronnie Westpold Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Velkommen i klubben. Nydelig bil. Står respekt av Taxi med hvite skinnseter. Quote
roar_h Posted October 8, 2009 Author Posted October 8, 2009 Ikke akurat det mest praktiske i taxi med hvite seter og 20" hjul. Forskjellen er at jeg MÅ vaske setene mens en med sort trenger ikke det (noen tror at sort ikke trenger vaskes) Utenom de bildene har jeg satt på stigtrinn samt skiftet ut orginaldimensjonen på dekkene orginalt er 235/45-20 og 255/40-20 jeg har satt på 275/40-20 på alle rimeligere dimensjon ???? Roar Quote
Stjerneglis Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Sånne taxier liker jeg! Hvordan synes du bagasjerommet fungerer? Er det problematisk med kofferter osv? Kanskje ikke helt gunstig med 20" som må fornyes med jevne mellomrom, men på en annen side så kler dissse hjulene bilen helt perfekt. Jeg fikk prøve en slik vogn i sommer, og følelsen sitter i kroppen enda Quote
CHARLIE Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Heisann Roar!! Velkommen til klubben, og gratulerer med en kjempefin GLK. Disse bilene klér virkelig hvitt. Håper det kommer masse bilder av bilen fremover Quote
roar_h Posted October 8, 2009 Author Posted October 8, 2009 Bagasjerommet er helt ok det men det må for all del ikke regnes som stasjonsvogn. Kjempegrei å kjøre lettkjørt ikke så høy å komme inn og ut av utrolig behagelig girkasse. Dekkene er greit nok det vi har rabatter som ikke så mange andre har,skal og ha nye felger til sommeren så jeg har 2 sett men det blir ikke orginale (1 bakfelg koster 600 euro i tyskland) Roar Quote
Stjerneglis Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Det stod 20" Pirellidekk på bilen jeg kjørte. Det første dattera mi sa var: "Pappa denne bilen går mye stillere enn bilen våres..." . Ganske utrolig at en SUV med 20" har mindre hjulstøy enn S211 med 18" hjul... Hva er egenmtlig "edition-1"? Jeg ser at setene og ratt er spesielle, men er dette en vanlig utstyrspakke eller er det en spesiell kampanjemodell med begrenset antall biler? Quote
roar_h Posted October 9, 2009 Author Posted October 9, 2009 Min hadde og pirellidekk men måtte skifte etter 20 000 km. Edition1 er en utstyrspakke som kunne bestilles på produksjon i mai 09 det mest spesielle er jo designo skinnint foruten er det sportsinteriør/eksteriør 20" hjul stor comand m 6 platers dvd magasin el åpning/lukking av bakluke.Det som ikke var i pakken var panoramatak/lyspakken/ryggekamera. Her er et par bilder av bilen i dag med stigtrinn noe bredere dekk mørkere vindu i fordørene. Roar Quote
Torstein Lundberg Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 pen pen bil Og velkommen skal du være Quote
repvik Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Bagasjerommet er helt ok det men det må for all del ikke regnes som stasjonsvogn. Kjempegrei å kjøre lettkjørt ikke så høy å komme inn og ut av utrolig behagelig girkasse. Foreldrene mine har nettopp fått sin GLK (220 CDI BlueEfficiency), og jeg kan bekrefte at det ikke er "stasjonsvogn"-bagasjerom ihvertfall. De fikk problemer med å få inn barnevogna God å kjøre og herlig girkasse. Har ikke fått prøvd alle finesser på bilen ennå dog, men el-luka, COMAND og ryggekamera fungerer jo ihvertfall bra Nå gjenstår bare å få overtalt min far til å bli medlem, så han kan lage tråd selv! Quote
HolgersEN Posted January 27, 2010 Posted January 27, 2010 Javel Roar...!!! Syns det er på tide med en oppatering her nå ++++++++++ Som jeg nevnte på BOS i dag så må du komme på pizzaen på BOS førstkommende Mandag.! Så kan du vise at hvit bil med lyst interiør ikke er vanskeligt og holde som taxi, så lenge en er så patentlig som du er med og holde den rein :D Den ser fortsatt ny ut og den går som taxi...RÅTT...!!! :D Quote
Svein Ha Posted January 28, 2010 Posted January 28, 2010 Denne likte jeg flott å se hvite biler igjen. Quote
Dani mb Posted January 28, 2010 Posted January 28, 2010 Velkommen her Roar!! Tror du er den første her på MBE med en GLK!! Flott farge kombinasjon!! Fornøyd med montering av taxameteren?? Quote
roar_h Posted January 30, 2010 Author Posted January 30, 2010 Ja må ut og spise pizza det er jo mat og det er viktig. Mat har en viktig prioritet i mitt system. Ja Terje men jeg renser og smører setene max hver tredje uke. Roar Quote
HolgersEN Posted February 1, 2010 Posted February 1, 2010 Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuusen Takk for prøveturen uti snøværet med bilen = UTROLI NICE BIL I SNØVÆR :D Kanon at du deltok på pizzakvelden Quote
roar_h Posted April 5, 2010 Author Posted April 5, 2010 Er vel på tide med litt oppdatering med nye sommerhjul på ikke så mye nytt utenom det. Var en tur på vaskeriet. Men ok bilder virker avslappende Roar Quote
TEH Posted April 5, 2010 Posted April 5, 2010 Åssen funker bilen i drosjetrafikk? Plassmessig osv. Har dere mye sykekjøring i Stavanger og går det uten problemer mtp inn og utstigning? Quote
roar_h Posted April 5, 2010 Author Posted April 5, 2010 Jeg har mindre klager på inn og utstigning av denne kontra e klassen er litt trangere å komme inn i baksetet. Men ellers er alt positivt fra eldre. Roar Quote
HolgersEN Posted April 6, 2010 Posted April 6, 2010 Ble konge detta Roar Fikk beskue bilen i dag med sommeruniformen på og må si at det ble utroli lekkert Quote
Davor Posted January 7, 2011 Posted January 7, 2011 Hei Roar,jeg skal få mitt eget drosjeløyve om ca. 10 dager og har tenkt å kjøpe GLK siden den har den minste motoren med 4-matic. Er GLK dyrt å vedlikeholde i forhold til E-klassen? Og hvor mye kostet de innstegnings listene? Quote
Recommended Posts