Guest Torstein Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Har ein 92 mod. 300tdt som eg har problem med dieseltilførselen på.. Den går som normalt når motoren er kald til eg får opp varmen i motoren ordentlig.. Har sjekka alle tilførselsslanger å rør, bytta alle filter fleire gonger,å tatt ut tanken for reingjøring. ikkje nokon tegn til bedring.. Tok no til slutt å bytte fødepumpa på dieselpumpa, a det såg ut til at det hjalp, men etter ei stund så viser det seg at det samme problemet oppstår. går ikkje så dårlig no, men drar ikkje som den skal.. Noen som har forslag? Kan det vera dieselpumpa som ikkje klarer å levere nok når den blir varm? Quote
FrodeS Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Muligens et skudd i blinde, men det sitter en sak som skal forvarme dieselen. Det er en termostat som åpner for om dieselen skal varmes av kjølevannet eller ikke. Jeg vet ikke hvordan den fungerer, har bare sett den er der. Prøver å huske hvordan den fungerer, men det er litt for lenge sida jeg "forsket" på det. Jeg TROR den fungerer slik at dieselen varmes av vannet til eller fra varmeapparatet. Det betyr at når det er kaldt, og du skrur på det, så vil også dieselen varmes. Om ikke annet, så er det en sak som kan variere med temperatur, og kan muligens ha noe relevans i forhold til problemet ditt. Quote
Recommended Posts