Thomas Madsen Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 har ett litte spm om vinduene på clk pre facelift 208 er ikke de slike som går litt ned automatiskt i det man lukker/åpner døra ??? Er sånn på fatterns 209, men virker ikke slik på frua's 208 stemmer dette, eller er det noe feil her ???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Hei. Spurte Merc om det samme. Nei dette systemet er ikke på deres. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Ringberg Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 På min facelift 208, er det slik at vinduene beveger seg litt ved åpning/lukking av dør. (Uten at jeg skjønner helt hva dette er godt for). Stian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Ok. Det viste jeg ikke. Var ikke på min. Men det er nå derfor at vinduet skal gå inn i lista oppe for å tette bedre. Jeg har et lite problem i hjørnet. Må brette den ut for at gummilista skal tette skikkelig av og til eller opp og igjen med vinduet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted January 11, 2010 Author Share Posted January 11, 2010 På min facelift 208, er det slik at vinduene beveger seg litt ved åpning/lukking av dør. (Uten at jeg skjønner helt hva dette er godt for). Stian Så enkelt for å sørge for tetthet mellom vindu og cabtak uten denne bevegelsen så går ikke vinduet alltid helt inntil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneT Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Jepp, sånn er det både på min fars 2000 mod 208 og min Alfa GT. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jøran89 Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Hadde ikke sånn på min 98modell CLK 200. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted January 11, 2010 Author Share Posted January 11, 2010 Hadde ikke sånn på min 98modell CLK 200. Kom tydeligvis på facelift dette da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jøran89 Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Hadde ikke sånn på min 98modell CLK 200. Kom tydeligvis på facelift dette da Det gjorde nok det ja. Var og spurte på et MB verksted, men de var ikke sikker. Heldigvis hadde de en tysker på besøk akkurat da, så vi fikk han til å lese instruksjonsboka for oss. Han fant ingenting om at dette skulle være på min bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted January 11, 2010 Author Share Posted January 11, 2010 Hadde ikke sånn på min 98modell CLK 200. Kom tydeligvis på facelift dette da Det gjorde nok det ja. Var og spurte på et MB verksted, men de var ikke sikker. Heldigvis hadde de en tysker på besøk akkurat da, så vi fikk han til å lese instruksjonsboka for oss. Han fant ingenting om at dette skulle være på min bil. Har mast og spurt jeg også nemlig og dem har ikke klart egentlig å komme med ett "NEI, du har det ikke", vært sånn...næææ tror ikke du har det... Meen da burdet det jo være mulig å flytte over fra en facelift kanskje da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Ringberg Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 På min facelift 208, er det slik at vinduene beveger seg litt ved åpning/lukking av dør. (Uten at jeg skjønner helt hva dette er godt for). Stian Så enkelt for å sørge for tetthet mellom vindu og cabtak uten denne bevegelsen så går ikke vinduet alltid helt inntil Jeg har ikke cab, men ser at det blir tettere mellom list og vindu.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Georg W. Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Litt utenom emne... Men har ein 209 cab med denne funskjonen på rutene og selfølgeli så fryser jo vinduene fast nå som det er så jæ**a kaldt ute! Tar vindusmotorene skade når ein opner dørene når vinduene er fryst fast? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted January 12, 2010 Author Share Posted January 12, 2010 Litt utenom emne... Men har ein 209 cab med denne funskjonen på rutene og selfølgeli så fryser jo vinduene fast nå som det er så jæ**a kaldt ute! Tar vindusmotorene skade når ein opner dørene når vinduene er fryst fast? Den muligheten er jo selvsagt der, men motoren stopper jo ved motstand så det bør ikke være noe problem. Det jeg har vært borti er problemer med att wire som drar vinduet opp og ned ryker. Dette skjer pga vann renner nedover wire og blir liggende på wire akkurat der nedre plasttrinse er. Så ruster det og ryker når belastningen blir for høy. Men ellers blir det samme som når vinduet går opp og møter motstand så går den ned igjen med en gang... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts