Guest w101 Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Hei, jeg har en liten problem med vindusvisker på c180-en 96 modell, den "sklir" av slik at den kommer bort til siden av frontruten, dytter den inn på plass så skjer det umidlebart igjen. Noen som har vært bort i det? Mvh Aleks Quote
Alexander Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Mener du at selve viskeren ikke sitter fast på armen? Da er den jo i tilfelle ikke montert riktig... Quote
Frode Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Har ikke C-klassen monovisker likt som 124.? I så fall sitter det en uhmbraco under plastdekselet i "roten" av viskeren som må strammes.... Quote
Guest w101 Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Nei den er montert riktig, men den armen som du sier sklir ut fra "motoren" slik at vidusvisker og armen blir forskivet ut Quote
Alexander Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Den armen skal gå inn og ut slik at viskeren kan viske helt ut i hjørnene... Skal jeg gjette så er det enten at mekanismen er full av dritt og den kan smøres opp igjen for å bli bra, eller så har drevene i motoren ryki pga at mekanismen går tregt, da må alt byttes. Både motor og mekanisme. Mekanismen kan muligens smøres opp, men autotrio f.eks. gir ingen garanti på motor hvis du bare kjøper motoren. En kompis av meg har lignende symptomer, og der har motoren ryki. Vi prøvde å bytte motoren for ett år siden, nå må vi bytte en gang til.... Quote
Guest w101 Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Jeg vet ikke, har sjekket litt, såg en sylinder som er på en måte "løs" og kan dras ut sammen med armen fra roteren med litt makt, ikke helt ut da, kan dytte inn igjen på samme måte.. Jeg har samme mistenke Frode.. Quote
Alexander Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Hvis du setter viskeren helt ut i et hjørne, da er den så langt ut som den skal. Hvis du kan med håndmakt dra den lenger ut, eller dytte den inn, da er selve viskerarmen løsnet fra mekanismen. Quote
Guest w101 Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Javel, kan jeg fikse det selv eller? hva evt. bør jeg se etter? har ikke tid til verksted.. Quote
Thomas Madsen Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Javel, kan jeg fikse det selv eller? hva evt. bør jeg se etter? har ikke tid til verksted.. Sjekk att skruen sitter der og er strammet Quote
Guest w101 Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Under plastikken på roter men du Thomas? sorry, men aldri vært bort i vindusviskere vet du mvh Aleks Quote
Guest w101 Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Fant ut at man må ut med halve motor før jeg kan se noe under roteren pga. plastikken som kan ikke tas av, aldri sett maken til driten... Quote
Alexander Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Skal ikke være noe dritt det her, så jeg skjønner ikke helt hva du driver med. Hvis du skal sjekke at selve viskerarmen er festet til resten av mekanismen så skal du vippe opp plastikken nederst på armen, da vil du se en skrue... Quote
Guest w101 Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Det har jeg gjørt alex akkurat den skruen gjør ingen forskjell, men den roter plastikken sitter jo bom fast. Det ser ganske enkelt ut overfra.. Quote
Thomas Madsen Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Jeg hadde en 1996 C180 elegance selv og demonterte den plastikken som sitter over uten alt for mye problemer, det sitter hardt men er jo en grunn til det.. Så du gjør nok noe feil Kan du ikke ta en bunke bilder ?? Quote
Guest w101 Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Prøver igjen i morgen da, brukte du skruetrekker? jeg gjørde det i dag, lagte par små hakk i plastikken på en meget strøken W202 Takk for hjelpen folks! vurderer å bli medlem en dag, ganske trivelig merce gjeng Quote
Thomas Madsen Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Prøver igjen i morgen da, brukte du skruetrekker? jeg gjørde det i dag, lagte par små hakk i plastikken på en meget strøken W202 Takk for hjelpen folks! vurderer å bli medlem en dag, ganske trivelig merce gjeng Jeg brukte fingre, det satt 3-4 haker under, var så vidt jeg husker driiitvanskelig å få den av for den satt skikkelig godt. Jeg hadde den av, rengjorde med crc og kjørte på med lithiumfett for å smøre opp etterpå.. Her kan du sjekke litt mer Quote
Recommended Posts