Guest Per Erik Svendsen Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Noen som kan si meg hva rust-garantien er på en 2000mod c-klasse er? Vuderer å kjøpe en,men fant rust bobler litt her og der. Bilen er jo ikke så gammel,så ser jo ikke så veldig bra ut. Håper noen kan svare på dette Mvh Per Erik Svendsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunsen Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Er vel 10 år viss ALLE servicer er tatt på MERKEVERKSTED, viss ikke MAkS 6 år Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chriss Benz Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Mener å huske Mercedes kom med 8 års-regelen. Tror det var om at biler nyere enn en viss årsklasse fikk 8 års rustgaranti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunsen Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Min innkjøpssjef har en C klasse 2003 mod , 200k. Og beskjeden dem har fått er som følger: Mod.2003 og 10 års rustgaranti = når alle servicer er fulgt opp på merkeverksted. Dei har bilen inne på Gjøvik nå og får den igjen om 3.uker , bakluke, dører og skjermer var vist det som måtte fikses på den bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Virker som de har veldig forskjellige ordninger for kulanse. Offisielle var fram til i våre 8 år for rust som ikke skyldes påvirkning utenfra. I våres ble dette forandret til 5 år over natta. De har dog 30 år på gjennomrusting innenfra og ut. En garanti som svært svært få kan få benyttet i praksis da det er mange forbehold. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond Roald Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Virker som de har veldig forskjellige ordninger for kulanse. Offisielle var fram til i våre 8 år for rust som ikke skyldes påvirkning utenfra. I våres ble dette forandret til 5 år over natta. De har dog 30 år på gjennomrusting innenfra og ut. En garanti som svært svært få kan få benyttet i praksis da det er mange forbehold. er vell 8 år på personbil og vito/v-klasse 638,og 5år på nye vito/viano639 vis jeg ikke tar mye feil. på nyere MB f.eks 211 er det meget viktig med service da chassis skal kontrolleres på service. vis dette hoppes over vil det bli problemer med større korrosjons skader. lakkskader/korrosjon kan oppdages på ett tidligere tidspunkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Marius Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Jeg var innom bos på mandag anng spørsmål om min rustgaranti. Jeg har en 02 C180 stasjonsvogn. Fikk da beskjed om at man må ha tilfredstillende god service historikk, alle skader og karoseriarbeid må ha vært gjort hos autorisert verksted. Da har man 10 års rustgaranti for rust som oppstår uten skader,stensprut o.l. Dersom man har tvilsom eller manglende historikk på skader/service kan det hende du får dekket 50% eller 40% eller lignende. Det var den beskjeden jeg fikk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts