viper Posted October 6, 2009 Share Posted October 6, 2009 Vel, da rasler kjede mitt på 2.5 dieselen. NOE FRYKTELIG! Har ikke merket noe på startup, at det har raslet eller noe slik. Så synes at det er litt rart at det plutselig skal begynner rasle så mye nå. Toppen får olje, kammene kaster masse olje ihvertfall. Hvordan skal jeg sjekke at det er dårlig? Demonterte toppdekselet og så litt på kjedet. Var ca en millimeter slakk sideveis imellom lenkene, er dette mye? Kan stammeren være konk? På dieselbilene er det som jeg har forstått ett lite kjede nederst også? Er det en strammer på denne også som kan gå konk? Faaaen orker ikke dette nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted October 6, 2009 Share Posted October 6, 2009 Uffda, åsså du som har behandlet den så fint og alt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted October 6, 2009 Share Posted October 6, 2009 Dette gjelder nok en OM602 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viper Posted October 6, 2009 Author Share Posted October 6, 2009 Uffda, åsså du som har behandlet den så fint og alt! Spydigheter pågang!? Uansett mitt eneste transportmiddel nå, så kjipt er det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Einar Posted October 6, 2009 Share Posted October 6, 2009 Du kan jo prøve å skifte strammeren, kan jo ha fått noe drit i denne. 1mm slakk er nok litt mye. KAn det være ei skinne som har takka for seg eller noe med vakuumpumpa? det neederste kjedet er til oljepumpa, er vel ingen strammer der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viper Posted October 7, 2009 Author Share Posted October 7, 2009 Vi hadde alle feil. Tror du ikke en av boltene til frontdekselet på blokka hadde løsnet og skrudd seg så langt ut at den lå inntil reimhjulet på veiva Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Einar Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Greit når feil er enkle, men litt synd at de ofte er ett helvete å finne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts