Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nivåreguleringen på min 300tdt er ute av drift, oljen er rent ut av systemet. Jeg har bestilt nye klokker og rør som jeg skal montere i helgen. Men jeg har lurt lidt på om mine fjære er dårlige også for bilen henger langt nede med bakenden? skal ikke fjærene holde bilen helt oppe når systemet ikke virker?

Posted

båttema sine fjærer styrer vi unna, billigkjøpt erfaring fra en W201, fjærene er altfor mjuke på den, bilen siger faktisk så mye sammen i fart at den subber i hjulbuene konstant i hastighet over 120 km/t, og det er 1.8 med 4 trinns rørepinne.

Posted

Få først bilen opp på en skikkelig støttebukk. Sett deretter en jekk under bærearmen og jekk opp slik at den støtter opp bærearmen uten at den løfter bilen. Skru ut den indre bolten og slipp jekken ned. Plukk ut fjæra, sett i den nye, jekk bærearmen på plass og sett inn bolten. Ferdig.

Posted

Ok det klare jeg. Men ser nu 4matic lampen lyser, kan der være en sammenheng mellom defekte gasklokker og lampen lyser? har kjørt et par dager uten olje i systemet. Lampen blinket et par ganger og nu lyser den hele tiden? :shock: