Guest Andreas Posted October 6, 2009 Posted October 6, 2009 Kjøpt meg s124 idag, -90 230TE, servolukking fungerer ikke, er det noen kjente fix for dette? Sitter det noen sikring bak i bilen ett sted? Andre ting på kurs C fungerer som de skal, dvs interiørlys bak. Vindusvisker på bakluka fungerer heller ikke. Quote
FrodeS Posted October 6, 2009 Posted October 6, 2009 Kjøpt meg s124 idag, -90 230TE, servolukking fungerer ikke, er det noen kjente fix for dette? Sitter det noen sikring bak i bilen ett sted? Andre ting på kurs C fungerer som de skal, dvs interiørlys bak. Vindusvisker på bakluka fungerer heller ikke. Det vanligste er at det renner inn noe vann, så hele mekanismen ruster/irrer i stykker. Det kan også være ledningsbrudd i kabeloverføringene ut til bakluka. Vet ikke hvor du bor, men om du kommer til Råholt, så kan du få teste med en mekanisme som fungerer. Quote
Guest Andreas Posted October 6, 2009 Posted October 6, 2009 Sikkert dette som er prob, masse rust på låsemekanismen ihvertfall, er ikke noen big deal for meg egentlig, manuell lukking/åpning fungerer bra, men hvis det er en sikring et eller annet spennende sted som kan ha en invirkning så hadde det jo vært greit... Quote
Guest Torstein Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Hei. Hvis det er problem med vindusviskeren i tilegg kan det vera releet som sitter på venstre side ibak panelet i bakluka di som er gåent eller dårlig kontakt i pga irring... Quote
Christoffer Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Hei. Hvis det er problem med vindusviskeren i tilegg kan det vera releet som sitter på venstre side ibak panelet i bakluka di som er gåent eller dårlig kontakt i pga irring... Sitter det et rele her? Kan ikke huske å sett det. Jeg har hatt på elektrospray + pussa bort litt irr her og der på diverse kontaktpunkter i mekanismen og det fikk liv i mekanismen igjen. Quote
Guest Einar Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Har det relèet innvirkning på servolukkinga? Har selv problemer, har skifta bakluke og lås, ledningsnettet er sjekket og godt nok, gjorde en reparasjon på en ledning. Etterpå så har jeg ett klikk i låsen ca 10 sekunder etter åpning. Relè og vindusvisker er fjernet, kan jeg få virkning ved å montere relèet? Quote
Guest Andreas Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Hmm, så det sitter en type dobbelrele eller liknende i selve bakluka altså, høres jo sannsynlig ut egentlig, er greit å ha liv i viskern ihvertfall. Quote
Guest Einar Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Om du tar av trekket ser du iallefall fort relèet, H. side i bakluka om jeg husker rett. Quote
Recommended Posts