Jump to content

Stjerne-forveksling...

Tore Robert Klerud

Recommended Posts

La i dag merke til at stjerna på grillen på bruksbilen min (91 230 TE) er ekstremt blank og fin. Tydeligvis utskiftet nylig. Det er på den annen side ikke stjerna på S-klassen jeg nettopp kjøpte (86 500 SE).

Spørsmål 1: Er stjernene på 124 (før 94) og 126 identiske?

Spørsmål 2: Er det fort gjort å bytte dem ut? (Har hørt noe om at jobben er så enkel at det er håp for selv en u-teknisk sjel som meg).

MVH Tore

Som bildet til Syver viser, så er stjernene like. Meget enkel sak å skifte, vri på låseringen til den er fri fra grillen, monter i motsatt rekkefølge.

Hmmm, ja. Og "låseringen" du nevner er altså "der (die?) äusserer Bügel" om jeg ikke har misforstått helt? Rusler ut og prøver nå...

MVH Tore

Punkt 1: Ettersom du er kommet til kosmetikken, regner jeg med at låsen er i orden og bilen går.

Punkt 2: Regner med at stjerna på S'en ikke er i en sånn forfatning at den kan reddes med en runde cromepolish?

Punkt 3: Regner med at du ikke tar av, og bytter en originalstjerne med en Kinakopi? Er vinter/bruksbilen i en sånn forfatning at det er grunn til å tro det var brukt originaldeler?

:lol: :lol: :lol: Nei, den går ikke ennå. Var bare et innfall om en greie jeg kunne klare å fikse på egenhånd. Vel, akkurat nå var det for kaldt til å orke å stå der og vri knokene fillete. Men jeg lea på´n, i det minste. Og som du sier, det er vel grunn til å tro at det ikke er benyttet de dyreste delene på bruksbilen. Får se om jeg gjør et nytt forsøk dersom det blir sol i morgen, får i så fall sammenligne de to før jeg eventuelt beskjemmer S´en med noe billig ræl.

I så fall blir det vel så varmt og trivelig inne i den sorte bilen at jeg kan gjøre et nytt forsøk på å mobilisere tålmodighet nok til å sitte der og forsøke å overliste den tenningslåsen en gang til. Nevnte dette for mekanikeren som jobber med den nye bruks-E220en min i dag, og han foreslo faktisk å ta med en flaske cognac for tålmodigheten, og tilbringe en hel kveld i bilen. Ikke sikkert det var noe dumt forslag...

MVH Tore

Ville det ikke vært bedre å spandert på seg 300 kroner, reise på BOS, kjøpe ei ny stjerne og plukke emd seg ei pølse og brød eller to på veien, så har 124`n blank stjerne, og 126`n enda blankere :-)

Ville det ikke vært bedre å spandert på seg 300 kroner, reise på BOS, kjøpe ei ny stjerne og plukke emd seg ei pølse og brød eller to på veien, så har 124`n blank stjerne, og 126`n enda blankere :-)

Hørtes ut som et bra forslag :D

Hørtes ut som et bra forslag :D

Ikke så dumt det. Ettersom jeg har rundet 40 og kastet meg på treningsbølgen sparer jeg til og med inn de pølsene. Dessuten kom det en kar her på formiddagen og kjøpte 230 TEen, dermed får stjerna som sitter på 500en sitte der en stund til. Som en av dere var inne på så bør det vel ha høyere prioritet å få fikset tenningslåsen og få bilen kjørbar...

MVH Tore

Som bildet til Syver viser, så er stjernene like. Meget enkel sak å skifte, vri på låseringen til den er fri fra grillen, monter i motsatt rekkefølge.

Festet er vel likt men har det ikke vært nevnt noe om variasjoner i størrelse, at selve ringen/stjerna tidligere var større fysisk og at man nå kun får den minste utgaven?

Guest Andreas

Hadde sett meg ut bilen et par uker tidligere, bare ventet på å få solgt Volvovraket. Ute å kjørte en tur for å fylle bensin i kveld, tror det må være mer enn 3 år siden jeg var ute å cruiset sist. Deilig med komfortabel bil!