Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har fått tilbud om et brukt Kleeman boost kit til 230 kompressor. Er det noe jeg bør se opp for? Hvordan vet jeg om det er ok før det er montert?

Posted

Hvor mye må du gi for kitet? Har selv skrudd inn et sånt kit i min 230K, sålenge reima og reimhjulene ser ok ut burde det ikke være noe problem. Har kitet sittet på en tilsvarende bil før? (samme modell og år)

Posted

Hva er en rimelig pris? Nytt ligger vel prisen på ca 13ooo. Det har sittet på samme bil (clk).

Jeg leste ditt gamle innlegg, hadde du problemer med monteringen? Hvordan løste du det?Er du fornøyd med resultatet?

Posted

Det som tok tid ifm monteringen for min del er at det kan være en del ting som er vanskelig å få løsnet osv, i tillegg passet ikke reimhjulet til dynamoen slik det skulle (vet ikke hvorfor, enten er det litt annerledes på SLK (som kitet hadde sittet på tidligere), eller så kan det ha vært beregnet for en post facelift M111 (197hk, mot pre-facelift 193hk som jeg har)). Gikk litt ekstra tid på å få laget et nytt et som passet.

Jeg ga 4.000,- for mitt, brukt. Resultatet ble bra, har flyttet luftmengdemåleren, noe MB selv gjorde på modellene etter facelift, og kjøpt nye tennplugger iht Kleemanns anbefaling. Har ikke byttet innsprøytningsdyser, men gjør man det, samt en liten programmering av elektronikken, så vil det nok være noe mer effekt og hente der også.

Posted

Høres bra ut.Hadde du noen slags monteringsanvisning eller ga det seg selv? Bruker du samme bensin -95okt? 

Posted

Hadde ikke noen monteringsanvisning til selve kitet, men hadde skrevet ut en del fra WIS på forhånd, om hvordan ting skulle demonteres osv. Kjører på 95 oktan ja.

Posted

Ikke noe problem det, bare å spørre :) Du får si ifra om det er noe mer du lurer på, tror forøvrig også at jeg har en del av skjemaene jeg skrev ut fra WIS liggende på pdf, så om du kommer til at du står med kitet i hånda og ikke vet hvordan du skal skru av ting får du si ifra :)