Jump to content

Litt å tygge på til fredagen

Jeg synes denne historien var:  

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest Jørn-Flemming
Posted

Studenten strøk med bravur til eksamen i logikk. Da professoren annonserte resultatene i samlingssalen reiste han seg og protesterte, men professoren holdt på sitt, og sa at det var han som kunne logikk - studenten var håpløs. Studenten mente det var omvendt, og sa at han også kunne bevise det.

Professoren ble rød av raseri og sa at ingen kunne sette ham fast i logikk. Studenten utfordret professoren og sa "Hvis jeg setter deg fast i logikk, så må du innrømme det ved å la meg få bestått med beste karakter?". Professoren lo og aksepterte veddemålet - sikker på seier.

Kan du si meg hva som på en gang er:

ulogisk, men lovlig,

logisk, men ulovlig

både ulogisk og ulovlig?

Professoren måtte medgi at han ikke klarte det - og måtte gi studenten eksamensbevis med beste karakter.

Etterpå trakk professoren en av sine beste studenter til side og spurt om hun visste hva dette var. Og det kunne hun:

At du som er 62 er gift med en kvinne på 25 er ulogisk, men lovlig. At hun har en elsker som er 25 er derfor logisk, men ulovlig. At du gir elskeren hennes beste karakter, til tross for en strykverdig eksamen, er både ulogisk og ulovlig. :roll: