Jump to content

Tilbakekaller 3,8 mill biler

Guest 1750

Recommended Posts

Skulle været Mercedes-benz som kom med dette. Da hadde det vert forsidestoff.

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=574126

En løs gulvmatte... som legger seg oppå gasspedalen og får bilen til å akselerere... som skaper ulykker?

Dette kan kun være i USA...

Hvor vanskelig er det å bruke bremsen, sette bilen i N/trå inn clutchen, stoppe motoren med nøkkelen osv?

Her burde toyota vært litt tøffere og sagt at hvis folk er for dumme til å kjøre bil, så burde de heller gå.

Jaha..

"Før ulykken ringte en av passasjerene nødnummeret 911 og fortalte at gasspedalen hadde hengt seg opp, og at bilen hadde kommet opp i en hastighet på 120 miles i timen (193 km/t), skriver Automotive News.

På lydklippet fra nødtelefonsentralen kan vi høre en av de fire fortvilet fortelle at gassepdalen har hengt seg opp mens bilen raser avgårde. - Vi nærmer oss et kryss, er det siste han skriker."

"- Jeg var ute og kjørte da gassen hengte seg opp, på full spiker. Jeg ble ganske desperat, og trampet inn bremsen med begge bein. Gassen hang for det. Jeg måtte prøve å rive bilen ut av gir samtidig som jeg slo av tenningen. Det skjedde så fort at jeg ikke husker hva jeg klarte først, sier han til VG Nett."

Er det SÅ vanskelig å "rive" en automat-toyota ut av gir?? Jeg skjønner at ting skjer fort, men det er vel lov å tenke litt for det?

En løs gulvmatte... som legger seg oppå gasspedalen og får bilen til å akselerere... som skaper ulykker?

Hvor vanskelig er det å bruke bremsen, sette bilen i N/trå inn clutchen, stoppe motoren med nøkkelen osv?

Her burde toyota vært litt tøffere og sagt at hvis folk er for dumme til å kjøre bil, så burde de heller gå.

Hehe! du har MB eier for lenge du Frode  :lol:

Hadde dette vært en Mercedes, og kunden hadde kommet innom og klaget, så hadde kundebehandleren sett ut som et stort spørsmålstegn i beste fall.

Heller tilbakekallinger hit og dit i hytt og vær enn å måtte opptre som en kranglefant for å få ordnet ting og tang på reklamasjon!

Hehe! du har MB eier for lenge du Frode  :lol:

Hadde dette vært en Mercedes, og kunden hadde kommet innom og klaget, så hadde kundebehandleren sett ut som et stort spørsmålstegn i beste fall.

Heller tilbakekallinger hit og dit i hytt og vær enn å måtte opptre som en kranglefant for å få ordnet ting og tang på reklamasjon!

Det sikkert lurt at Toyota tar ansvar. De har antakelig skjønt at det er billigere å feste "noen" dørmatter enn å få masse negativ PR. Det jeg syns er rart, er at man i løpet av den tiden det faktisk tar å ringe et nødanrop og få kontakt med noen ikke greier å få vippet bilen i N, skrudd av tenningen, eller gjort noe annet lurt for å stoppe. Av de fire i bilen, burde minst en (eller egentlig alle) greie å finne på noe lurt.