Jump to content

Skjulte menyer på MB

Fredrik D.

Recommended Posts

Heisann,

Kom tilfeldigvis borti en video på youtube.

Men skjønner ikke helt hva som er meningen? Har noe med ESP'n å gjøre men hva?

denne menyen er for å deaktivere esp ved f.eks dynotest.

på min 2004 c-klasse koblet abs også helt ut.

vis man skal sladde litt er det greit å aktivere denne funksjonen.

man kan også lese software på kombiinstrument,batteri spenning mm.

Flere MB`er har denne funksjonen. Bla 211 som jeg selv har gjort dette på. Dette kobler ut alt som har med ESP og andre ting som har med stabilitetskontroll å gjøre. Hvis du kjører bilen din på en dynotest/rulle uten å gjøre dette, så blir det bare tull. Bilen vil reagere på at bakhjulene går for full rulle, mens forhjulene står helt stille. Denne utkoblingen eliminerer dette problemet. På en dyno hvor alle hjulene går like fort rundt, vil ikke dette være no problem, så dette trenger ikke gjøres.

Kan også gjøres hvis man vil leke seg skikkelig med bilen, UTEN noen form for elektronikk som bryr seg.  8) En kompis med W211 E55AMG testet dette på sin bil.  :P Greit å ha tunga rett i munnen da, for å si det sånn :lol: Å gjerne litt peil på å kontrollere 476 kompressormatede hester  8)

Flere som svarer her ser jeg, men legger inn denne posten alikevel :P

det var noe sånt som jeg tenkte meg ville skje, så dette betyr at når jg skal leke meg litt på snøen så slipper jeg at ESP/ABS maser med forhjula da :P Hører det kommer noen artige lyder noen ganger :lol:

Ellers har jg ikke akkurat noe problem med å sladde ellers...hehe

Finnes det noen andre morsome ting man kan gjøre selv a? Forresten er det noen som vet om man kan få menyen på norsk eller lignene?

Flere MB`er har denne funksjonen. Bla 211 som jeg selv har gjort dette på. Dette kobler ut alt som har med ESP og andre ting som har med stabilitetskontroll å gjøre. Hvis du kjører bilen din på en dynotest/rulle uten å gjøre dette, så blir det bare tull. Bilen vil reagere på at bakhjulene går for full rulle, mens forhjulene står helt stille. Denne utkoblingen eliminerer dette problemet. På en dyno hvor alle hjulene går like fort rundt, vil ikke dette være no problem, så dette trenger ikke gjøres.

Kan også gjøres hvis man vil leke seg skikkelig med bilen, UTEN noen form for elektronikk som bryr seg.  8) En kompis med W211 E55AMG testet dette på sin bil.  :P Greit å ha tunga rett i munnen da, for å si det sånn :lol: Å gjerne litt peil på å kontrollere 476 kompressormatede hester  8)

Flere som svarer her ser jeg, men legger inn denne posten alikevel :P

Gjør du det på samme måten på 211 også? Er jo vinter snart..... :D